הראשון לציון על שופטי בג"צ: "מה הם יודעים מהחיים שלהם?"

ברקע פסיקת בג"צ בשבוע שעבר בעניין גיוס בני הישיבות, הראש"ל הגר"י יוסף התבטא בשיעורו השבועי על השופטים: "שופטים חילונים שלא יודעים דף אחד גמרא. מה הם יודעים מהחיים שלהם. הם לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו"

משה ויסברג | חרדים 29.6.2024 | 23:12

הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף | צילום: יעקב כהן

הרב הראשי לישראל הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף מסר הערב (מוצאי שבת קודש) את שיעורו השבועי בבית הכנסת היזדים בירושלים - השיעור האחרון בתוקף תפקידו כרב הראשי לישראל.

בדבריו התייחס הרב לבית המשפט העליון שקבע פה אחד בשבוע שעבר, כי בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם, ועליה לפעול בהתאם להוראות חוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986. עוד נקבע כי בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

 

הראשון לציון על שופטי בג"צ צילום: דר וסוחרת

בדבריו התייחס הראש"ל לסערה שהתחוללה ואמר: "השופטים החילונים לא יודעים דף אחד גמרא, מה הם יודעים מהחיים שלהם? הכל זה חוקות הגויים הכל. לא מתקרבים לקרסוליים של הרבנים שלנו. אני צריך לפחד מהם? לא צריך לפחד לא תגורו מפני איש".

עוד אמר הראשון לציון: "יש להם רגש לדת לשופטים האלה? כשמרן (הרב עובדיה זצ"ל) היה מדבר על השופטים היה כל כולו רועד מדבר בכעס בחיל ורעדה. איזה קללות היה מדבר עליהם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום