בביירות ערכו סיור לכתבים אך הסתירו אזורים בשדה התעופה

כדי להראות שהדיווח בטלגרף באשר לנשק האיראני המוחבא בשדה התעופה שקרי, נערך סיור לעיתונאים במקום

שלו שינברג | חדשות בעולם 24.6.2024 | 14:47

עיתונאים זרים במחסני שדה התעופה | צילום: צילום מסך

ממשלת לבנון ערכה סיור לעיתונאים ולשגרירים זרים הבוקר (שני) בנמל התעופה של ביירות כדי להראות שאין אמת בדיווח של הטלגרף הבריטי על כך שחיזבאללה מאחסן שם נשק איראני. 

כתבת הערוץ הסעודי אל-חדת' שהתלוותה לסיור דיווחה כי לא אפשרו לעיתונאים להיכנס למרכז השינוע האווירי בנמל התעופה של ביירות.

לסיור הגיעו שגרירי צרפת, האיחוד האירופי, מצרים, עיראק, איראן והודו - ואליהם התלוו שרים מממשלת לבנון. שר ההסברה הלבנוני טען בפתח הסיור כי "נמל התעופה בביירות הוא מתקן ציבורי שנוגע לכל הלבנונים. הוא התמונה של לבנון. אנחנו בפתחו של הקיץ - וכוונות הכתבה בטלגרף ברורות מאוד".

עוד טען כי "לא יכול להיות שחיזבאללה מאחסן טילים במקום שאליו נכנסים שגרירים מהעולם. הכתבה הזו היא אבסורד, אבל אנחנו חוששים שהעניין הזה ישפיע לרעה על העונה ועל חיי הלבנונים. אני מאמין שזו לוחמה פסיכולוגית".

סיור זה דומה לסיור שעשו הלבנונים במגרש הכדורגל של מועדון אל-עהד בביירות לפני כמה שנים כדי להראות שאין מתחתיו טילים, אחרי דיווחים בעניין.

כזכור, לטענת מקורות ששוחחו עם ה'טלגרף', מחבלים עוברים דרך קציני מכס משוחדים בלי בעיות עם כמויות גדולות של נשק איראני.

על פי הדיווח, בנמל התעופה מאוחסנים טילי איראנים מסוג פאלאק, רקטות לא-מדויקות, טילי פתח 110 לטווח קצר, וגם טילים M-600 שהטווח שלהם מגיע ליותר מ-240 קילומטרים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום