ח"כ רוט: "ההתעקשות שלא לכתוב הי"ד על מצבת חייל, נובעת מבורות"

בדיון במליאה שנערך בעקבות סירוב צה"ל להוסיף את המילה הי"ד על מצבות של חללי צה"ל, סיפר ח"כ הרב משה רוט על סבו של החייל הקדוש ישראל יודקין הי"ד, שנענש על ידי הקג"ב והוגלה לסיביר בעוון הרבצת תורה | "להגיד 'השם יקום דמו', זה הדבר הכי אצילי שיש"

אברהם פריינד | פוליטי 26.6.2024 | 20:25

ח"כ משה רוט נשבע אמונים | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סערת הסירוב של משרד הביטחון להוסיף את הכיתוב הי"ד על מצבת החייל ישראל יודקין, הגיעה היום לדיון במליאת הכנסת. בנאום שנשא ח"כ הרב משה רוט, הוא סיפר על ההיכרות האישית עם משפחת יודקין, ועל הסב של החייל ר' זלמן יודקין ע"ה שאותו הכיר בתור ילד בברוקלין בארה"ב.

"זה היה יהודי של מסירות נפש, הוא הוגלה לסיביר כי למד תורה עם ילדים. הקג"ב העניש אותו בעונשים מזעזעים וקטע לו חלק מהאצבע, כי סירב להלשין על יהודים אחרים", סיפר ח"כ רוט את זיכרון ילדותו. "כשהחרימו לו את ספר התהילים, הוא פתח בשביתת רעב של שבוע עד שהם נכנעו והחזירו לו את הספר. כל בוקר הוא היה אומר את כל התהילים. זהו יהודי של מסירות נפש. הנכד שלו, ישראל הי"ד ששאב ממנו את הכוחות והעוצמות, נפל על קידוש השם בהגנה על עם ישראל". 

חבר הכנסת רוט תקף את ההתנגדות של מערכת הביטחון ואמר כי מדובר בבורות גרידא. "כשאנחנו אומרים השם יקום דמו, זאת המשמעות האצילית ביותר שיכולה להיות לנקמה. הרי אנחנו לא לוקחים את החוק לידיים ונוקמים כמו שמקובל אצל אומות העולם, אנחנו משאירים את הנקמה לרבונו של עולם", הסביר ח"כ רוט. 

המשפחה בסך הכל רוצה להיטיב עם הנשמה של בנם שנפל על קידוש השם, אנחנו חייבים להיענות לבקשה הפשוטה שלהם. בסיום דבריו, ביקש ח"כ רוט להעביר את הנושא להמשך דיון בועדת הכנסת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום