נסיון לעכב כניסת תקנות לתוקף באוקראינה עד לאחר ראש השנה

לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה, איחוד ברסלב באומן בהודעת הסבר על אישורי הכניסה לישראלים לאוקראינה והתקנות אותן העסקנים מנסים לדחות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.6.2024 | 20:30

המונים באומן | צילום: איחוד ברסלב באומן

איחוד ברסלב באומן עושים סדר בבלגן: בשבוע שעבר פורסם בכלי תקשורת שונים כי לדברי שגריר אוקראינה בישראל מר איבגן קורניצ’וק יתכן שממשלת אוקראינה תחייב ישראלים המבקרים במדינה להנפיק אישורי כניסה מראש במערכת ייעודית שתוקם. בימים שלאחר מכן פורסם כי אף מדינת מולדובה נערכת לאפשרות דומה המחייבת הרשמה מראש עבור כל הישראלים הטסים לקישינב.

במאמר מוסגר נציין כי הנוהל המוצע על ידי ישראל, ובתגובה לכך על ידי ממשלות אוקראינה ומולדובה כבר קיים ופועל מזה שנים במדינות רבות בעולם שביניהן הסכם פטור מויזה, כך למשל אזרח ישראלי שרוצה להכנס לארה"ב מחוייב להרשם מראש על אף הפטור מויזה.

 

הרב נתן בן נון עם שגריר אוקראינה בישראל | צילום: איחוד ברסלב באומן

הרב נתן בן נון, יו"ר איחוד ברסלב באומן מספר כי נעשית השתדלות דיפלומטית גדולה מאד להרגיע את ממשלות אוקראינה ומולדובה ולפחות לעכב את כניסת התקנות לתוקף עד לאחרי ראש השנה תשפ"ה, בשל החשש שהרשויות באוקראינה ובמולדובה עדיין לא ערוכות כנדרש כדי להתחיל ולהשתמש במערכת אישורי הכניסה בפועל.

אולם, הרב בן נון אומר כי בכל מקרה לא נראה כי נושא זה מעמיד סכנה של ממש לקיום הקיבוץ הגדול של ראש השנה תשפ"ה הבעל"ט. "מאז תחילת המלחמה אנו עומדים מדי שנה בפני דרישות חדשות ובעיות חדשות הדורשות מאמצים רבים ופתרונות יצירתיים על מנת לאפשר את קיום הקיבוץ, אולם אנו מקוים בס"ד כי נושא זה, לא יהווה בעיה מהותית לקיום הקיבוץ", אמר.

בימים אלו ממש פועלים עסקני איחוד ברסלב, יחד עם נציגי סוכנויות הנסיעות הגדולות, מול הרשויות באוקראינה ובמולדובה כדי להקל במה שאפשר על עשרות אלפי חסידי ברסלב שעתידים לעשות את דרכם לקיבוץ ראש השנה תשפ"ה. בין השאר מושקעים מאמצים רבים בנסיון להקל על ההמתנה הארוכה בגבולות מולדובה - אוקראינה, דבר שגרם לסבל רב מאד לחסידי ברסלב בשנים האחרונות.

פעילי איחוד ברסלב מבקשים להביא לידיעת הציבור כי על כל בעיה או שאלה המתעוררת סביב הנסיעה לאומן והקיבוץ, ניתן לפנות למזכירות איחוד ברסלב בטלפון 04-6664766 או בדוא"ל: info@breslevu.org ובס"ד כל פניה ופניה תקבל התייחסות ומענה הולם. המענה ניתן על ידי פעילים המכירים את הנושאים והבעיות השונות העלולות להתעורר סביב הנסיעה לאומן. השירות ניתן חינם ומיועד עבור כלל חסידי ברסלב הטסים לאומן בראש השנה ובמהלך כל ימות השנה.

 

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום