מעמד כבוד התורה לנבחנים ב'קהל אנשי ירושלים' בראשות פוסק הדור

פוסק הדור הגאון רבי משה שטרנבוך השתתף במעמד כבוד התורה לנבחני 'מפעל ההלכה - זכרון גרשון' בקרב 'קהל אנשי ירושלים' בית שמש. צפו בגלריה מהמעמד

משה ויסברג | גלריות 26.6.2024 | 17:58

פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך נושא דברים | צילום: באדיבות המצלם

כנסיה שהיא לשם שמים: בשבוע האחרון, חגגו בקהל 'אנשי ירושלים' את המעמד האדיר 'תנו כבוד לתורה' של הרמת קרן התורה לנבחני 'מפעל שערי ההלכה - זכרון גרשון' אשר הוקם על שמו ולזכרו של האי גברא רבא ויקירא הגאון ר' גרשון שטמר זצ"ל יו"ר ומנהיג העדה החרדית משך כיובל שנים, אשר היה ממייסדי הקהילה בראשית דרכה, וזכה כי נכדו כיום, הנגיד המפואר הרה"ח ר' יהושע שטמר יחזיק מפעל כביר זה על שמו ולזכרו. במעמד השתתפו גדולי הרבנים, אדמו"רים וראשי ישיבות.

בראש המעמד עמד פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שאף נשא את המשא המרכזי בחביבות לומדי ההלכה ודברים שעל הפרק, שהדהדו בכל רחבי ארה"ק. את כותל המזרח פיארו אדמו"רים רבנים וראשי ישיבות לצד חברי הבד"ץ 'העדה החרדית', הגאון רבי יהודה פישר, הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר מרבני הקהילה ומנווטי דרכה, הגאון רבי שמואל ברנדסדורפר והגאון רבי אהרן ברנדסדורפר. כמו כן פיארו את המעמד האדמו"ר ממשכנות הרועים, האדמו"ר מקהל חסידי ירושלים והגרי"ד טורצ'ין מנהיג קהילת הפרושים.

במסגרת 'מפעל שערי הלכה - זכרון גרשון' שהוקמה בקהל אנשי ירושלים כבר בראשית דרכה, עוסקים בלימוד עמוד היומי בהלכה לבחורי הקהילה, כאשר כבר במחזור ראשון הם עמדו על המבחן על משנה ברורה חלקים א' ב' ג' בבקיאות מרשימה. בתקופה האחרונה זכו בני הקהילה להרחיב את המפעל הקדוש גם לאברכי הקהילה, כאשר 70 מהם סיימו בהצלחה מרובה את החלק השני של משנה ברורה עליו נבחנו אצל הרבנים הגאונים מורי ההוראה ובראשם הגאון רבי שמעון יצחק שלזינגר חבר הבד"ץ העדה החרדית, והגאון רבי גבריאל נויפלד מרבני ועד הכשרות של בד"ץ העדה החרדית ומרבני ק"ק דושינסקיא.

עם התרחבות המסגרת לאברכי הקהילה, נוסף לשמה 'זכרון גרשון' על שמו ולזכרו של הגאון ר' גרשון שטמר זצ"ל יו"ר העדה החרדית וממייסדי הקהילה, כאשר הבריח התיכון של המפעל הוא נכדו יקירו הנגיד המפואר הרה"ח ר' יהושע שטמר, הפועל גדולות ונצורות להנציח את זכרו של זקינו הגדול זצ"ל מבוני אמת הבנין של העדה החרדית למעלה מיובל שנים, אשר פעל בחייו לבסס את 'קהל אנשי ירושלים' ולהעמידה על תילה.

בשיאו של המעמד זכה ציבור המשתתפים בהמוניו לקבל את פני הקודש הוד פוסק הדור, אשר הטריח את עצמו ממרומי גילו לכבד את נושאי דגל התורה בטהרה. בכניסתו פרס רבי משה בשלום האדמו"ר ממשכנות הרועים שהיה אז באמצע משאו בקודש, כאשר האדמו"ר הפסיק תיכף ומיד את דבריו וכיבד את פוסק הדור לשאת מדברות קדשו.

"לימוד ההלכה הוא יסוד היהודי, שבלא ידיעת ההלכה נכשלים בחמורות שבחמורות, כמובא בגמ' מגילה ואין מספיק בלימוד 'הלכות פסוקות', אלא צריך גם ללמוד את השורש של כל הלכה בפוסקים כדי להימנע ממכשול.

"והנה הרבה בני ישיבות טועים לחשוב שכאילו לימוד ההלכה מיועד רק לבעלי בתים או לאנשים פשוטים ולא זו הדרך, אלא בוודאי ללמוד לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא.

"והנה באמת אין לנו מושג כלל מהו גודל קדושת התורה, שאפילו המלאכים לא הסכימו שהקב"ה יוריד את התורה לבני אדם. ולכן עפ"י דרך הטבע אין לנו אפשרות להבין את עומק התורה הקדושה, ורק מי שלומד תורה מתוך יראת שמים ודקדוק הלכה הרי הוא זוכה לסייעתא דשמיא שהקב"ה ילמד אותו ויתן בו חכמה.

"עלינו לדעת כי זה לעומת זה, מה שהרשעים מנסים בכל הכוחות לעקור תורה מישראל ורוצים לנסות לגייס ח"ו את החרדים לצבא ומנסים להשתמש בטובת הנאה שלהם כדי להשפיע על החרדים, לכן יש תוספת חשיבות מיוחדת לקהילה קדושה וחשובה זו, ועל כל אחד לחזק את לימוד התורה וההלכה, ובזכות זה נזכה לניסים ונפלאות".

לאחר מכן הוקרא בפני הציבור מכתבו של הגאון רבי יהושע רוזנברגר חבר הבד"ץ אשר נבצר ממנו להשתתף בפועל. כן נשמעו דבריו של הרה"ח ר' נחמן קרויזר חתן הגאון ר' גרשון שטמר זצ"ל, ומגיד המישרים המפורסם הרה"ח ר' אברהם יודלביץ רו"כ פרושים ביתר.

במהלך המעמד זכו בני הקהילה לשמוע את חיבור החרוזים המרטיט "שכב בני שכב" אשר נוהג היה ר' גרשון שטמר זצ"ל לשיר לצאצאיו, בהם נטע בהם אהבת התורה ויראת שמים.

בסיום המעמד עברו חתני ההלכה לקבלת הפרסים ע"י הרה"ח ר' מאיר ברנדוויין מהמשפיעים הרוחניים של הקהילה.

גדול היה המעמד לכבודה של תורה. צפו בגלריה מסכמת

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום