פחד ואימה בלבנון: בביירות מציעים לחלק את המדינה לשניים

תושב ביירות מספר כי אינו בטוח אם הפרסום בדבר האמל"ח שמוטמן בשדה התעופה בביירות נכון, אך הידיעה עוררה פחד, ו"הבהלה הפנימית חזקה מהמכה מבחוץ". ברשתות החברתיות בלבנון הציעו לחלק את המדינה לשניים

יענקי פרבר | חדשות בעולם 26.6.2024 | 15:05

שדה תעופה ביירות | צילום: Pixabay

הפרסום ב'טלגרף' הבריטי על אחסון נשק חיזבאללה בנמל התעופה של ביירות ממשיך לעורר הדים. גם אחרי הסיור שנערך לעיתונאים ושגרירים זרים, הרוחות לא שככו. בריאיון עם תושב ביירות בכאן רשת ב הוא מעביר את הבהלה שיוצרת הידיעה: "בלי קשר אם הדיווח נכון או לא, זה בוודאי מפחיד, שים לב למה שמתרחש, בזמן שיש משא ומתן, עוצמת המכה מתגברת".

לטענת אותו לבנוני נוצרי ששוחח עם רועי קיס בעילום שם מחשש לחייו, הוא אומר: "משתמשים בפרסום לצורך איום, והאפקט הפסיכולוגי הוא דבר שנעשה בו שימוש כדי להפחיד את כולם מאחורי העניין הזה, ולגרום לתבהלה מבפנים שתהיה חזקה יותר ממכה שתבוא מבחוץ".

עם זאת, חיזבאללה ממשיך להיאבק על הנרטיב בציבור הלבנוני. יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט, מוחמד רעד, אף האשים את הלבנונים: "חלק מהלבנונים קלי הדעת שרוצים לנוח וללכת לחופי הים ומייצגים את האינדיבידואליזם הקטלני שהורס את האינטרסים של חברות הם עומדים מאחורי הררי השמועות שמציפות את הרשתות החברתיות".

בתגובה לדבריו, ברשתות החברתיות בלבנון היו מי שהציעו לרעד לחלק את המדינה לשני חלקים – אחד שמעניין ללכת לים והשני שמעוניין במלחמה, הרס ומוות. למרות האיומים, אותו תושב הציג גם זווית אופטימית: "אני לא חושב שתהיה הרחבה של המלחמה, אני לא חושב שיקרה משהו. אני מאמין שהמשא ומתן יפתור את זה. אבל אי אפשר לדעת מה יהיו התוצאות כי בפוליטיקה ברגע האחרון יכול להיות גלגול לאחור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום