בצל הקיצוצים: הנדיבים והידידים שאומרים 'כן ירבה' | צפו בקליפ

כמידי שנה יתכנסו צמרת הנגידים בארץ ובחו"ל לערב הצדעה לגיבורי הרוח של מעצמת התורה הגדולה בעולם ישיבת מיר. לומר להם, בפה ובממון – מפיכם אנו חיים. הם אומרים פן ירבה, ואנחנו אומרים – כן ירבה, וכן יוסיף. צפו בקליפ עם השיר הנפלא והמרגש | מיוחד

משה ויסברג | חרדים 24.6.2024 | 23:32

היכל ישיבת מיר | צילום: אלחנן קוטלר

רוחות זעף נושבות ומבקשות לטלטל את ספינת עולם התורה: פקידי האוצר חותכים מכאן, ועליהם נוספים כעת אלו המבקשים את נפש עולם הישיבות עצמה; לפגוע בחטיבת הדגל של "תורה מגנא ומצלא", היל"ת.

אך יש דבר אחד  לו לא תוכל הרוח הרעה הזו: כיכר זוויעהל, פינת שכונת בית ישראל, בשעה 9 בבוקר. כל יום שעובר לא מכהה את עוצמתו ויפעתו של המראה המרהיב, של אלפי האברכים היורדים מנחש האוטובוסים וכובשים את הרחבה שלפני מרכז התורה הגדול בעולם – ישיבת מיר –  לדקות ספורות, ואשר לאחריהן הופכת הרחבה לריקה ובתי המדרשות למלאים.

וכמידי שנה, מתכנסת צמרת הנגידים בארץ ובחו"ל לערב הצדעה לגיבורי הרוח הללו. לומר להם, בפה ובממון – מפיכם אנו חיים. הם אומרים פן ירבה, ואנחנו אומרים – כן ירבה, וכן יוסיף.

 

הקליפ של ישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

המעמד השנה, המתקיים על רקע סכנת הגיוס המאיימת, ולאור הקיצוצים הדרמטיים שהושתו בחורף האחרון, יתקיים אי"ה ביום ראשון כ"ד סיון 30 ביוני, במשכן האירועים המפואר "לאגו" על שפת האגם הפסטרולי של ראשון לציון, ומיועד כאמור לקבוצת התמכין דאורייתא של ישיבת מיר מהארץ ומחו"ל. השנה גם תוענק תעודת הוקרה מיוחדת ליו"ר ועד הכספים, ח"כ משה גפני, על פעליו ומסירותו לעולם התורה בכלל, ולישיבת מיר בפרט.

כמיטב המסורת באירועים אלו, הופקד שף קולינרי מיוחד על תפריט הסעודה בערב, כאשר על החלק המוזיקלי הופקדו הזמרים והחזנים העולמיים איצ'ה מאיר הלפגוט ושלום למר שיבצעו דואטים קוליים מרגשים, אותם תלווה תזמורת בהרכב מיוחד ומורחב, בניצוחו של המאסטרו מוישי רוט.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי לכבוד הערב נכתבו יצירות מוזיקליות חדשות ומורכבות, לצד מצגת אורקולית "מיר – לפני ולפנים", שתספר את סיפורה של הישיבה, על שלל בתי מדרשותיה ואלפי לומדיה, ראשיה ואלופיה.

בועדה המכינה שוקדים בימים אלו על הפקת המעמד, חלוקת השי היחודי שיוענק למשתתפי הדינר היוקרתי, לצד הפקת ספר ברכות מהודר בו נטלו חלק מיטב הגורמים והחברות במשק הישראלי, המבקשות אף הן להביע את הערכתן למבצר התורה הגדול בעולם היהודי.

סגירת ההרשמה ושיבוץ מקומות המוזמנים נשלמים בימים אלו, כאשר הציפיה היא שמערב זה, כמו קודמיו, תצא הישיבה חזקה ואיתנה יותר, ותמשיך לשאת בגאון את דגלה של תורה ועמליה.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום