מה תעשה סין אם חיזבאללה יפציץ את נמל המפרץ?

סין רואה בחטופים "עצורים" במאבק נצחי שהוא "סכסוך הליבה במזה"ת" ובכל הזדמנות מגנה את ישראל

מאיר גלבוע | חדשות בעולם 24.6.2024 | 14:42

נמל חיפה | צילום: משה שי, פלאש 90

ברקע הסיכוי שעולה להרחבת העימות מול חיזבאללה והאפשרות שארגון הטרור השיעי יפגע בין היתר בנמל חיפה שמופעל ע"י חברה סינית, עולה השאלה כיצד תנהג המעצמה מהמזרח מול פגיעה בנכסיה לכאורה באזור. 

גליה לביא, חוקרת בכירה במכון למחקרי ביטחון לאומי, מתייחסת לכך וכותבת: בשבוע שעבר (18.6) פורסם סרטון שצילם כטב"ם של חיזבאללה, שכביכול טס לו באין מפריע בשמי חיפה, תוך שהוא מצלם באיכות פנטסטית את התנועה בעיר, וכן אתרים שונים, חלקם גם רגישים ביטחונית.

עוד באותו יום הזדרז שר החוץ ישראל כץ וצייץ את תגובתו, בזו הלשון: "נסראללה מתגאה היום בצילומי נמלי חיפה, המופעלים על ידי חברות בינלאומיות מסין והודו, ומאיים לתקוף אותם". כץ מתכוון כמובן לנמל המפרץ, המופעל על ידי החברה הסינית SIPG, ולנמל חיפה (הישן), המופעל על ידי הקבוצה ההודית-ישראלית אדני-גדות.

מאחורי הציוץ של השר כץ מתחבאת ההנחה שהתקפה אפשרית של חיזבאללה על נכסים שמתופעלים על ידי חברות מסין ומהודו תפעל כבומרנג ותוביל לתגובה מצד אותן מעצמות, נגד חיזבאללה עצמו. כץ למעשה מדבר בעקיפין למנהיגי שתי המעצמות האסייתיות ומנסה לגייס אותן לטובת ישראל. אולי הוא מקווה להצהרה כלשהי או לגינוי מצד המדינות הללו, אולם צפויה לשר אכזבה, לפחות מהצד הסיני.

כזכור, מאז השבעה באוקטובר, סין נוקטת בקו פרו-פלסטיני מובהק ונמנעת מגינוי חמאס ומעשיו. סין רואה בחטופים "עצורים" במאבק נצחי שהוא "סכסוך הליבה במזה"ת" ובכל הזדמנות מגנה את ישראל. האירוע שאוחז בשיא הוא גינוי סיני לישראל על תקיפתה של זו את הקונסוליה האיראנית בסוריה, תוך מתן תשבוחות לאיראן על פעולתה "המוגבלת" ו"שכנותה הטובה", לאחר שזו שיגרה מאות טילים אל עבר ישראל.

אם השר כץ תולה תקוות בכך שסין תשנה ממנהגה כאשר אינטרסים ישירים שלה ייפגעו, אולי כדאי להזכיר לו שגם פגיעה באוניות סיניות, או בכאלו שנושאות סחורה סינית, באזור הים האדום לא גררה גינוי סיני נחרץ לחות'ים. לסיכום, לא מסין תצמח הישועה לישראל וספק אם מהודו. לכן מומלץ לשר החוץ וליתר חברי הממשלה בירושלים להפסיק לחפש מושיעים דמיוניים מבחוץ ולהשקיע יותר במציאת פתרונות אמיתיים למצב מבית.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום