מסורת זהב: חסידי לעלוב שבתו במירון בפעם ה -80

מאז שנת תש"ד עת נתקע הרבי הקדוש מלעלוב בדרך לראש פינה ושבת במירון נקבעה שבת פרשת בהעלותך כשבת התאחדות לחסידי לעלוב העולים לשהות סמוך לרבי שמעון. צפו בגלריה משבת ה - 80 של החסידים במירון

משה ויסברג | גלריות 24.6.2024 | 17:19

הרבי מלעלוב במוצ"ש בהעלותך במירון | צילום: י.ש.חיימסון

כמסורת הזהב בחצר הקודש לעלוב הנמשכת זה 80 שנה ברציפות, המוני חסידי לעלוב מכל אתר ואתר שבתו בשבת פרשת בהעלותך באתרא קדישא מירון, בראשות האדמו"ר מלעלוב. 

הנסיעה הקבועה של חסידי לעלוב ל'שבת מירון' בפרשת בהעלותך, נקבעה לדורות מאז שנת תש"ד על ידי הרה"ק רבי משה מרדכי מלעלוב זי"ע בעל ה'ברכת משה', כאשר מאז ועד הלום נשמרה המסורת המקודשת בידי צדיקי וחסידי לעלוב משך דורי דורות, וממשיכה גם בימינו ביתר עוז ושאת על ידי מנהיג העדה הרבי מלעלוב. 

בחודש סיון תש"ד. הימים הם ימי השואה האיומה וחורבן יהדות אירופה. ה'ברכת משה' זי"ע נוסע אל המושבה הגלילית 'ראש פינה' כדי לקצור חיטים לאפיית מצות שמורה עבור חג הפסח תש"ה. באותם
ימים נדרשו כמה ימי מסע לגליל עקב הקושי בנסיעה בכלי התחבורה הישנים והכבישים המשובשים, מה גם שהיו הדרכים באותם הימים מועדות לפורעניות על ידי פורעים ערביים שארבו בצידי הדרכים לעוברי הדרך היהודיים להורגם, וסכנה רבה ריחפה מעל הדרכים.

לקראת שבת, כאשר ראה הרבי כי את השבת הקרובה יצטרך לשבות באזור, נרתם בכל כוחותיו בהתגברות על המכשולים והחליט לעשות את השבת הקרובה על יד ציון קדשו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זי"ע,

מיד שלחו מברק לירושלים והודיעו לכלל החסידים על שבתו של הרבי במירון וביקשו שמנין חסידים יבואו אל מערת הרשב"י. אותה שבת פרשת בהעלותך תש"ד היתה, ומני אז נקבעה בחצר הקודש לעלוב שבת שקורין בה בפרשה זו כשבת העליה למירון.

אוצרות נוסטלגיים של זכרונות נאדרים בקודש נשמרו מאותם ימי ראשית של קביעת מסורת הנסיעה לאתרא קדישא מירון, מפיהם ומפי כתבם של זקני ונכבדי החסידים מאותו דור דעה, שכן לא הרי הנסיעה של ימינו בשנת תשפ"ד, כימי הנסיעה בימי תש"ד ותשי"ד, גם לא כבימי תשכ"ד ותשל"ד. הנסיעות הארוכות, ההיטלטלות באוטובוסים ישנים עם עצירות ותחנות בלי סוף, הביאו לירידת התנאים הגשמיים לגמרי והעלו מאידך את התנאים הרוחניים לעילא ולעילא. גם בשנים שאחרי־כן, כאשר חדלו השערוריות ושקטו הדרכים, לא היו תענוגי העולם הזה מנת חלקם של הנוסעים, אבל הרוחניות מילאה את נשמתם עד אפס מקום. 

צפו בגלריה מצאת השבת במירון ומעמד ההדלקה

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום