מנהיג עולם הישיבות בלייקווד: "לא לתת לשמאל להחריב את התורה"

במעמד רבבות תקף ראש הישיבה את השמאל: "חייבים להבין שזה חלק מחתירה של השמאל בארץ ישראל המנסים לקחת את כל כוח התורה בארץ ישראל". צפו בדבריו של ראש הישיבה שיצאו מהלב במטרה לעזור לקיום עולם התורה

משה ויסברג | חרדים 24.6.2024 | 16:10

ראש הישיבה הגרמ"ה הירש אמש במשאו | צילום: באדיבות המצלם

מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגאון רבי משה הלל הירש נשא הלילה דברים בשני מעמדים גדולים  בלייקווד בניו ג'רזי בדינר לנדיבים ובמעמד המרכזי לקבלת פני גדולי ישראל שבאו במיוחד לארה"ב להקמת 'קרן עולם התורה'. בדבריו תקף בחריפות את השמאל וסיפר על המצב הקשה השורר בהיכלי התורה בארץ.

להלן דברי ראש הישיבה: "ברשות ראשי הישיבות, הנמצאים פה. רק רציתי להביא לכם מה שראיתי בעצמי בארץ ישראל, לאחר הגזירה הנוראה שנפסקה התקציבים, קיבלתי טלפון מראש ישיבה של כחמש מאות בחורים, ובכה אלי מה לעשות, שאי אפשר לו לשלם כי סמך על התקצבי של הממשלה".

 

משא ראש הישיבה בלייקווד צילום: באדיבות המצלם

"אמרתי לו שלי אין תשובה, אבל אולי מאנשים באמריקה תבוא התשובה, הבעלי בתים הנפלאים, אברכים בארץ ישראל, אלפי אברכים בארץ ישראל חיים במצב כלכלי של קצת יותר מכדי חייו, ומבלי התמיכה של הממשלה נופלים מתחת לזה, זה המצב, מבלי התקציבים כל ישיבה, כל ישיבה בארץ ישראל תהיה לה השלכות נוראות, כל ישיבה, וחס ושלום יהיו ישיבות שיפלו\שיסגרו לגמרי, כוללים יפלו לגמרי, חס ושלום תורה תפול".

"אנחנו חייבים להבין, שזה לא רק מצב שחסר כסף בארץ ישראל, אלא זה חלק מחתירה של השמאל, השמאל שמאל, בארץ ישראל המנסים לקחת כל כח התורה בארץ ישראל.

"אספר לכם סיפור על אישה שהיתה לה עבודה שקבלה עשרים אלף ש"ח בחודש, סכום מאוד מכובד, והיתה צריכה איזה מסמך ממשרד ממשלתי ובאופן נורמלי היו אמורים לתת לה, וסירבו לתת לה, ומישהו שאל אותם למה לא נותנים לה, ואמרו שאם לא יתנו לה תקבל 6000 אלפים שקלים בחודש, וזה לא מספיק לה, ולכך לא נותנים לה".

"חינוך עצמאי עומדת בראש ובראשונה של החרדים בעיקר בבית יעקב, כי יודעים ולא רוצים שיהיו כל כך פרום, יש להם יעד ומטרה לקחת\להפסיק את התורה מארץ ישראל, מה שאנחנו מבקשים מבני הגולה? לתקן שחס ושלום לא יבוטל התורה חס ושלום לא לתת לשמאל להחריב את התורה לגמרי".

 

הגרמ"ה הירש בדינר בלייקווד צילום: באדיבות המצלם

"יודע אני שהמצב הכלכלי באמריקה לא הכי טוב, אני יודע את זה, במדה מסוימת מה שאנחנו מבקשים מוגדר כמסירת נפש, אנחנו מבקשים מסירת נפש, אנחנו מבקשים מסירת נפש, החפץ חיים אומר נקודה חשובה כשאחד מבקש מאנשים משהו גדול, אם כסף או משהו אחר, כח היצר הרע להגיד בדעתך לתת משהו חשוב וגדול, אתה? אתה רוצה למסור נפשך על עניין זה, הרי זה מתאים לאנשים מיוחדים ולעשירים גדולים, ולא לאנשים רגילים, והחפץ חיים אומר שזה יצר הרע למנוע מהאדם מלעשות מה שחשב ואמור לעשות".

 

קבלת פנים לגדולי ישראל בלייקווד | צילום: באדיבות המצלם

"ובאנו בגלל זה, לבקש שתצילו את התורה בארץ ישראל, כדי שלאי יבוטל התורה בארץ ישראל, ולעשות את זה במסירת נפש, להגיע לדרגות נשגבות, וכל אחד יביא עצמו לדרגה של מסירת נפש, והשי"ת יברך לכל הנוטלים חלק במשימה זו, יבורך מהשי"ת בסייעתא דשמיא בכל דבריו ברוחניות ובגשמיות, בבריאות נחת מהילדים, שלום בית, וכל טוב, ומהלילה יצא כבוד התורה, שתביא קידוש שם שמים, ובתקווה שכבוד התורה הזו תביא הגאולה השלימה בב"א".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום