הבן מונה במונסי והנכד בבורו פארק: רבבות ליוו את ה"דער משגיח"

ב-3 הלוויות בסקווירא, פלטבוש ובורו פארק ליוו רבבות את הגאון הצדיק רבי משה וולפסון זצ"ל, מנהיג קהילת 'אמונת ישראל' וזקן המשגיחים של אמריקה שהלך לעולמו במוצ"ש בגיל 99 | היום יגיע ארונו ארצה | מסע הלוויה בי-ם ובטבריה

משה ויסברג | גלריות 24.6.2024 | 10:39

הלווית המשגיח רבי משה וולפסון זצ"ל | צילום: די וואך

עולם התורה החסידות בארה"ב ליווה אתמול (ראשון) למנוחות זקן המשפיעים והמשגיחים בדורנו הגאון הצדיק רבי משה וולפסון זצ"ל, מנהיג קהילה קדושה 'אמונת ישראל', מנהל רוחני דישיבת 'תורה ודעת' ומורה דרכם של המוני מבקשי ה' תורה וחסידות בכל רחבי תבל, שנשמתו עלתה למרום בשנת הצ"ט לימי חייו שהיו מקשה אחת של תורה, קדושה, ועבודת ה' בכל נפש ומאוד.

הסתלקותו מהווה חלל גדול ביהדות החרדית בארה"ב של אמריקה שם הטביע חותם עמוק במשך רבות בשנים, השפיע מתורתו קדושתו ויראתו להמוני שומעי לקחו, ורבים נהנו לאורו ושאלו לדעתו הגדולה על כל צעד ושעל. "דער משגיח", זה היה כינויו בקרב אלפים ורבבות בארה"ב שראו בו כרבם ומורה דרכם והתהלכו לאורו הבהיר והמבהיק עד יומו האחרון.

מיד בהגיעה הידיעה על הסתלקותו הפתאומית להיכל בית מדרשו הגדול בבורו פארק, הוסטה הפרוכת מעל ארון הקודש, ומכל עבר נשמעו זעקות שבר על גודל האבידה לדור, כשהקהל החסידים ממאנים להאמין כי אכן המנורה הטהורה שהאירה לארץ ולדרים עליה כבה אורה והועם זיווה, וכי לא יזכו עוד ליהנות מזיו אורה הבוהק והמזהיר.

עם הגיע המיטה לתוככי היכל בית המדרש נשמעו מכל עבר זעקות שבר מרטיטות לב, התלמידים והחסידים ביכו מרורות בזעקה ובכאב נורא את הסתלקותו של שריד לדור דעה שנשא את משא העם כולו על כתיפו, והורה דרכם של המונים בדאגה מסורה להעלותם בנתיבות היושר ודרכי עבודת הבורא, הקברניט המסור שעמד בחירוף נפש להגן על עדת צאן מרעיתו. במשך כל הלילה נאמרו פרקי תהילים על יד מיטתו.

בשעות הבוקר של יום ראשון נערכה הטהרה בשיכון סקווירא, ולאחריה יצאה מסע הלוויה מרחבת ביהמ"ד הגדול בשיכון סקווירא, בראשות האדמו"ר מסקווירא, ובהשתתפות קהל אלפים מכל האזור.

בהמשך הגיעו מיטתו להיכל ישיבת 'תורה ודעת' בפלטבוש שם הרביץ תורה רבות בשנים. על יד בנין הישיבה המתינו מאות תלמידי הישיבה ונאמרו פרקי תהילים כשלפני התיבה עוברים ראשי הישיבה.

מסע הלוויה המשיכה לבורו פארק, כשרבבות עמך בית ישראל ממלאים את כל הרחובות סביב וחולקים כבוד אחרון לאחד ומיוחד מקברניטי היהדות החרדית של אמריקה. בתחילה הובא מיטתו לביתו שם נפרדו בני המשפחה בבכייה וזעקת שבר נוראה בקשו סליחה ומחילה, ובקשו שהמשגיח זצ"ל ימשיך בעבודת קדשו בעלותו למרומים לחלות ולחנן על עם בני ישראל.

בהמשך הגיעה המיטה לבית מדרשו הגדול כאשר זעקות בכי נשמעו כל העת מקרב המוני החסידים והתלמידים שמיאנו להיפרד מהמעין הנובע מים חיים ממנו דלו מלוא חופניים תורה ויראת שמים טהורה בדרך החסידות הצרופה, כאשר הם לא מסוגלים להאמין שלא יוכלו יותר ליהנות מזיו אורו הגדול של המנורה הטהורה שאורה הועם, ומברכות קדשו רבים נושעו.

הרה"ח ר' שלמה לעזער מנכבדי העדה אמר פרק תהלים 'מכתם לדוד', ולאחר-מכן השמיעו דברי הספד חתנו, רבי חיים רוזנברג מראשי ישיבת 'שערי יושר', חתנו האדמו"ר מתולדות יהודה סטוטשין, ונכדו רבי שמואל יהודה זילבר דומ"ץ קהל אמונת ישראל.

לאחמ"כ הכריזו כי עפ"י הצוואה של המשגיח בנו רבי אברהם יצחק וולפסון יכהן כממלא מקומו במונסי, ונכדו רבי שמואל יהודה זילבר יכהן כממלא מקומו בבורו פארק.

בתום ההספדים יצאה מסע הלוויה לשדה התעופה בדרכה לארץ ישראל. מסע הלוויה תצא היום יום שני באזור השעה 14:00 בצהריים מבית מדרשו ברחוב אבן האזל בירושלים לעבר בית החיים בטבריה שם ייטמן.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום