יצרנית רכבי העל מבקשת מהבעלים לא לנהוג במכונית שלה

בשבוע שעבר בעלים יווני של מכונית קוניגזג יצא לסיבוב עם האוטו ובדרך למחוז חפצו, המכונית עלתה באש. הבעלים הצליח לצאת מהמכונית לפני שעלתה בלהבות

רוני נאק | רכב ותחבורה 24.6.2024 | 09:28

קונינסג ג'סקו | צילום: קונינסג

מכירים את הביטוי "צרות של עשירים"? יצרנית מכוניות העל קוניגזג, שבדרך כלל מתמחה בלייצר מכוניות שמסוגלות לנסוע במהירות של 300 קילומטרים לשעה, מודיעה לבעליהן של מכוניות קוניגזג ג'סקו שאסור להם לנהוג במכונית, עליה שילמו כשלושה מיליון דולר לכל יחידה.

בהתחשב בעובדה שקוניגזג מלכתחילה הודיעה שהיא תייצר רק 125 יחידות של הג'סקו ומכיוון שהן מיוצרות בעבודת יד לפי הזמנה אישית רק 28 יחידות יוצרו, אבל עדיין כנראה שלא לנהוג במכונית שקנית במיוחד במחיר של בית מאד יפה, זה מעט מדכא.

מדוע לבעלים של מכונית העל אסור לנהוג בה? התשובה מבהילה: בשבוע שעבר בעלים יווני של מכונית כזאת יצא לסיבוב עם האוטו ובדרך למחוז חפצו, המכונית עלתה באש. האירוע שאליו בעליה של המכונית היה בדרכו היה מפגש של בעלי מכוניות יוקרה - וכנראה שהג'סקו הייתה אחת המיוחדות שבהן, אבל כעת כל מה שנותר ממנה הוא ערימה של שרידים מפויחים.

הבעלים הצליח לצאת מהמכונית לפני שעלתה בלהבות. לפי הצהרת היצרנית "מתוך זהירות מרבית אנו מבקשים מבעלי מכוניות קוניגזג ג'סקו להפסיק לנהוג בהן עד שתהיה לנו הזדמנות להבין את המצב בצורה יותר יעילה" הצהיר היצרן.

למי שתוהה מה כל כך מיוחד במכונית שעולה שלושה מיליון דולר, התשובה היא "הכול": מלבד העובדה שמדובר במכונית מאוד נדירה, הג'סקו מצוידת במנוע בנפח 5.1 ליטרים אשר מפיק 1,280 כוחות סוס. למי שרוצה עוד יותר מהירות וכוח, ניתן לתדלק את הג'סקו בדלק מיוחד שמביא את הספק המנוע ל- 1,600 כוחות סוס.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום