המשטרה נגד ערוץ 13: "עריכה בוטה, מטעה וזורה חול בעיני הציבור"

"באופן שיטתי מערכת 13 והכתב מקפחים את זכות התגובה ומביאים בפני הציבור חצאי אמיתות תוך עריכה בוטה של תגובת המשטרה באופן שמטעה וזורה חול בעיני הציבור". טוענים בדוברות המשטרה

קובי עוזיאלי | תקשורת 20.6.2024 | 22:32

אולפן חדשות 13 | צילום: שאטרסטוק

בעקבות סדרת פרסומים לאחרונה הנוגעים למשטרת ישראל, במשטרה יוצאים הערב (חמישי) במתקפה חריגה ולא בפעם הראשונה נגד מערכת 'חדשות 13' וכתב המשטרה שלה אלי סניור שדיווח על תחקור אירועי ה-7 באקוטובר במשטרה.

"הערב הובאה כתבה על ידי הכתב אלי סניור בחדשות 13 בנוגע לניהול התחקיר של השבעה באוקטובר במשטרת ישראל", נכתב בהודעה החריגה. "מדובר בהפרה בוטה של הכללים הקבועים בתקנון האתיקה של העיתונות המחייבים את גופי התקשורת לבקש תגובתם של אדם או ארגון העלולים להיפגע מפרסום ולהביאם לציבור באופן שיציג את תגובת אדם/הגוף המבוקר". 

בדוברות המשטרה טוענים כי "באופן שיטתי מערכת 13 והכתב מקפחים את זכות התגובה ומביאים בפני הציבור חצאי אמיתות תוך עריכה בוטה של תגובת המשטרה באופן שמטעה וזורה חול בעיני הציבור".

עקב כך ההתנהלות של הערוץ, במשטרה מציגים את הגרסה המלאה שלה. "על מנת למנוע הטעיית הציבור ולהביא בפני כלי התקשורת את תגובתנו המלאה לדברים מצורפת התגובה המלאה:

מדובר בעוד כותרת רכילותית חסרת תוכן ובסיס עובדתי שנועדה לפגוע בקצין משטרה עתיר זכויות שפיקד בשטח על זירות  הלחימה וכמעט קיפח את נפשו בקרבות השבעה באוקטובר. לגופו של עניין, בהנחיית מפכ״ל המשטרה, בסמוך לאירועים החלו במשטרת ישראל תחקירי למידה ברמות השונות להפקת לקחים. תחקירים אלו  מתנהלים ברמה הארצית גם בימים אלו ויוצגו לציבור עם השלמתם.

נוסיף, הוצג בכתבה עוד שקר מוחלט כי מפכ״ל המשטרה ומפקד מחוז דרום מתנגדים לעריכת התחקיר, נעדכן כי מדובר בעוד אמירה חסרת אחריות ממוחו הקודח של הכתב ונבהיר כי מפכ״ל המשטרה היה זה שהנחה על ביצוע התחקיר ואילו ממ״ז דרום מעולם לא הביע כל התנגדות, ההפך הוא הנכון!" לשון הודעת המשטרה בתגובתה לפרסם ב'ערוץ 13'.

אגב, יצוין כי עד למינויו לתפקיד דובר המשטרה, היה נצ"מ אלי לוי כתב מערכת 'חדשות 13', כך שלא ניתן ליחס לו או לסובביו מניעים אישיים נגד הערוץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום