יוסי דגן חתם: פועלי בנייה מגיאורגיה לשומרון

על רקע מצוקת הבנייה, ראש מועצת שומרון יוסי דגן יצא לגיחת בזק לגאורגיה, שם חתם יחד עם חברת היזמות והבנייה "אופק" על הסכם מול חברת בנייה מקומית להבאת מאות פועלי בניין שיעבדו באתרים בשומרון. יוסי דגן אמר: "הניצחון שלנו הוא בניין הארץ. חייבים לבטל את התלות הכלכלית ברש"פ ולהביא אלטרנטיבה"

ליפא גינסברגר | חדשות בארץ 20.6.2024 | 13:31

מעמד החתימה | צילום: באדיבות המצלם

בצעד יוצא דופן יצא ראש מועצת שומרון יוסי דגן יחד עם חברת היזמות והבנייה "אופק הנדסה ויזמות" לגיחת בזק בת יממה לטיביליסי בירת בגאורגיה, שם חתמו יחד על הסכם מול חברות בניה, להבאת מאות פועלי בניין מקצועיים מגיאורגיה לאתרי הבנייה בשומרון. 

ההסכם נחתם לאחר חודשים של עבודה מקצועית משותפת ומאומצת מאחורי הקלעים, בשיתוף פעולה של הצוות המקצועי של חברת "אופק" והצוות המקצועי בלשכת ראש המועצה האזורית שומרון. כתוצאה מההסכם צפויים להגיע מאות פועלי בניין, בין השאר לאתרי הבניה בישובים אבני חפץ וברוכין, וכן בקדומים ובאלפי מנשה.

ההסכם בגאורגיה מצטרף להסכם עליו חתם ראש מועצת שומרון יוסי דגן לפני כ-3 חודשים מול סאם קוסלה בעליה של חברת כוח האדם "דינאמיק" מהודו, בשיתוף אלדד ניצן יו"ר ההתאחדות, להבאת פועלי בניין מהודו לשומרון, הסכם שבעקבותיו כבר הגיעו פועלים מהודו לאתרי הבנייה בישובים צופים והר ברכה בשומרון. 

ההסכם בבאטומי בירת גאורגיה  נחתם על רקע מצוקת הבנייה בכל הארץ בשל המחסור בידיים עובדות על רקע המלחמה.

נכון להיום כ-30% מאתרי הבנייה בישראל אינם פעילים וישנו מחסור בכל הארץ של כ-100 אלף פועלי בנייין במדינה.

בעקבות כך החליט יוסי דגן ראש מועצת שומרון "לקפוץ למים" - לפעול אקטיבית ולייצר עצמאית אלטרנטיבה לתלות בפועלים מהרשות הפלסטינית באתרי בנייה ישראלים, לאחר טבח השביעי באוקטובר. 

בטקס החתימה בבאטומי השתתפו ראש מועצת שומרון יוסי דגן, ויחד עימו אליאור אליה בעלי חברת אופק, יאיר קינד סמנכ"ל החברה, דוויג שלקדז מנכ"ל חברת anaga developmet  בגיאורגיה וכן נציגי החברות הגיאורגיות שהיו שותפים מלאים בחודשים האחרונים  בעבודה המאומצת להגעה להסכם להבאת הפועלים. 

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר במעמד החתימה:

"הניצחון שלנו הוא בניין הארץ.  
לניצחון שתי רגליים: 
ניצחון צבאי - כולנו מחזקים את ממשלת ישראל ואת צה''ל ודורשים להביא הכרעה אמיתית,
וניצחון אזרחי - שתלוי גם בנו - בבניין הארץ. 
הניצחון האזרחי שלנו הוא בבניין הארץ.
אנחנו יוצאים ביחד היום ביוזמה יחד עם חברת אופק וחברות נוספות מגיאורגיה בעקבות ההסכם שנחתם היום להביא פועלים מגיאורגיה, כמו שעשינו בעבר עם הודו. 
אני מבקש להודות לחברת אופק בשם כל ההתיישבות בשומרון, על לקיחת היוזמה תודה.
יצאנו ביוזמה זו כדי לצמצם ולבטל את התלות של מגינת ישראל בכוח עבודה מה'רשות הפלשתינית', ולייצר כלכלה שהיא חלק משמעותי מהגעה לניצחון. אנחנו נבנה יותר, נתרום את חלקנו גם לצבא וגם להתיישבות וזה יוביל את מדינת ישראל לניצחון".

אליאור אליה הבעלים של חברת "אופק": 
"אחרי מאמצים ותקופה ארוכה, שאנחנו נמצאים בקושי מאוד גדול בענף הבנייה ללא עובדים, אני שמח ונרגש לחתום על הסכם הבאת עובדים מגיאורגיה. 
זו פריצת דרך לענף הבניה בארץ ישראל ובפרט באתרים שלנו בשומרון. אנחנו מאוד שמחים לעבוד עם חברות מאוד רציניות בגאורגיה, שיש להם עובדים מקצועיים שיודעים לבצע עבודה איכותית. אחרי שהיינו כאן תקופה ובחנו את העובדים בצורה מאוד קפדנית עם מחלקת הביצוע שלנו, אנחנו פותחים את הדלת לאתרי בנייה בכל הארץ לבוא לפנות ולהסתייע ביוזמה הזו שאנחנו מקדמים.  אני מאוד נרגש. 
אני מודה ליוסי דגן שתמך, הוביל וסייע לנו לאורך כל הדרך וכמובן לשותפים הגיאורגים שלנו". 

יאיר קינד סמנכ"ל חברת אופק הוסיף: "אנחנו שמחים לפעול ליצירת חיבורים שיקדמו את בניין העם והארץ".

דוויג שלקדז (davig shallkadze) מנכ"ל חברת anaga developmet  בגיאורגיה אמר בטקס: "אנו שמחים על הקשר העסקי שנוצר בינינו שמחים לחתום על ההסכם הזה איתכם".

חברת אופק הנדסה ויזמות היא חברה שעוסקת ביזמות ובניה,  כיום אופק פועלת בתחום הייזום, התכנון והביצוע של פרויקטים למגורים ופרויקטים עירוניים והיא בונה מאות יח"ד בעשרות אתרים ברחבי הארץ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום