זו יצרנית הרכב החשמלי שפושטת רגל

החברה התקשתה לגייס כספים בקצב שיתאים לקצב שריפת המזומנים שלה והשבוע הודיעה פיסקר כי היא מכריזה על פשיטת רגל, אחר שהלקוחות התלוננו על בעיות איכות

רוני נאק | רכב ותחבורה 20.6.2024 | 10:06

היצרן פיסקר פשט רגל. מה יעשו האלפים שכן רכשו את הרכב? | צילום: שאטרסטוק

יצרנית הרכב החשמלי פיסקר מודיעה על פשיטת רגל. המכוניות החשמליות של פיסקר אינן משווקות בישראל, אבל בארצות הברית מדובר באחת החברות היותר מבטיחות ומעניינות, חברה שהמייסד שלה הודיע כי הוא רוצה להיות כמו אילון מאסק, ונכשל.

פיסקר עצמה הוקמה על ידי הנריק פיסקר בשנת 2007 בגלגול הראשון שלה, אז היא נקראה פיסקר אוטומוטיב. פיסקר אוטומוטיב פשטה רגל בשנת 2013 אחרי שהצליחה לפתח מכונית עתידנית שנקראה "קארמה" וצוידה בהנעת פלאג אין הייבריד.

לאחר מכן בשנת 2017 פיסקר חזר לעיניינים עם חברה שנשאה את שמו והציג לפני כשלוש שנים רכב כביש שטח חשמלי מעניין ששמו "OCEAN", כלומר אוקיאנוס". פיסקר גם צברה הזמנות לאושן אבל במקביל צברה גם צרות: הייצור של האושן נתקל בקשיים והלקוחות התלוננו על בעיות איכות.

החברה התקשתה לגייס כספים בקצב שיתאים לקצב שריפת המזומנים שלה והשבוע הודיעה פיסקר כי היא מכריזה על פשיטת רגל. לפי הצהרת החברה: "כמו חברות אחרות בתחום הרכב החשמלי, מצאנו עצמנו מתמודדים עם מספר שינויים ואתגרים בשוק שהשפיעו על יכולתנו לפעול ביעילות. לאחר הערכת כל האפשרויות העומדות בפנינו הוחלט על פשיטת רגל ומכירת נכסי החברה".

פיסקר כן הצליחה למכור אלפי מכוניות חשמליות, אבל המכוניות שלה לא נמכרו בישראל, כך שהלקוחות שמחזיקים אותן שנמצאים בארצות הברית ובאירופה יצטרכו למצוא כנראה פתרון למכונית שהפכה בין לילה ללבנה ללא שירות וללא עדכוני תוכנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום