מעל מיליון מכוניות לריקול: זו הסיבה

הריקולים האלה הם כאלה שתקפים רק לרכבים ששווקו בארצות הברית, אבל כיום רכבים מדגמים שונים, במיוחד מיניוואנים אמריקאים, מגיעים לישראל גם ביבוא אישי

רוני נאק | רכב ותחבורה 20.6.2024 | 10:03

קרייזלר פאסיפיקה | צילום: רוני נאק

סטלאנטיס, החברה האם של דודג', ג'יפ וקרייזלר תבצע ריקול למעל מיליון רכבים של הקונצרן שנמכרו בארצות הברית. במסגרת הריקול צפויה החברה לבצע עדכון תוכנה מהאוויר ל-1,033,433 רכבים מדגמים שונים במטרה לפתור בעיה הקשורה בממשק המצלמה האחורית.

כך, לפי הפרסומים בארצות הברית בדגמים מסוימים של הקונצרן קיימת בעיה פוטנציאלית שבמסגרתה המצלמה האחורית עשויה לא לפעול, מה שבתורו עלול לגרום לתאונה.

לפי הדיווחים בארצות הברית, רשימת הדגמים שבהם הבעיה עלולה להיות קיימת כוללת את המיניוואן של קרייזלר - הפאסיפיקה, מהשנים 2021 עד 2023, רכב השטח של דודג' ששמו הוא דוראנגו מן השנים 2021 עד 2022, רכב הכביש שטח של ג'יפ, הקומפאס, מהשנים 2022 עד 2023, ג'יפ גראנד צ'רוקי מהשנים 2021 עד 2023, ג'יפ וגוניר מהשנים 2022 עד 2023, ג'יפ גראנד ווגוניר מהשנים 2022 עד 2023- וגם דגמי ראם פרומאסטר מהשנים 2022 עד 2023 והטנדרים ראם 1500,2500 ו-3500 שיוצרו בשנים 2022 ו-2023.

חשוב מאוד להזכיר שלפי הפרסומים בארצות הברית, הריקולים האלה הם כאלה שתקפים רק לרכבים ששווקו בארצות הברית, אבל כיום רכבים מדגמים שונים, במיוחד מיניוואנים אמריקאים, מגיעים לישראל גם ביבוא אישי, כלומר ביבוא בו ישראלים מביאים לעצמם מכונית במקום לרכוש מיבואני הרכב. במקרים כאלה החוק בישראל קובע שהאחריות לריקול היא על יבואן הרכב המקומי, גם אם הוא לא ייבא את המכונית לישראל בעצמו.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום