רגע התקיפה של הספינה היוונית על ידי החות'ים

החות'ים פרסמו תיעוד של פיצוץ ספינה יוונית בים האדום שהם פוצצו לפני כשבוע באמצעות שתי סירות נפץ

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 20.6.2024 | 08:25

פיצוץ הספינה | צילום: המורדים החות'ים

רשת אל-ג'זירה פרסמה תיעוד התקיפה נגד ספינה יוונית MV TUTOR, שבוצעה בים האדום לפני כשבוע באמצעות שתי סירות נפץ.

לטענת ארגון הטרור, הספינה שייכת לחברה היוונית Evalend Shipping והיא הותקפה לאחר שהחות'ים הזהירו את החברה שלא להפליג לנמלים ישראליים.

 

פיצוץ הספינה צילום: החות'ים

החות'ים טוענים כי ספינה אחרת של החברה הפרה את הוראותיהם ולכן הם הטביעו את הספינה היוונית. צוות הספינה חולץ על ידי הצי האמריקני והספינה טבעה.

 

תיעוד התקיפה מתוך הספינה שהותקפה צילום: רשתות חברתיות

החות'ים מסרו שהם השתמשו בשתי סירות נפץ קטנות כדי לפגוע בכלי השיט משני צידיו.

ג'ון קירבי, דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, אמר ביום שני האחרון כי בתקיפה נהרג "איש צוות שהגיע מהפיליפינים". הפיליפינים עדיין לא הכירו רשמית במוות, אבל האיש שהיה על הספינה נעדר כבר יותר משבוע בים האדום, כך דיווחה AP.

החות'ים טענו כי ההתקפות שלהם מכוונות לספינות הקשורות לישראל, ארצות הברית או בריטניה. עם זאת, לרוב הספינות שהם תקפו אין קשר כלל למלחמת ישראל-חמאס המתמשכת.

"זה מצער שנוסעי ים חפים מפשע מותקפים תוך שהם פשוט מבצעים את עבודתם, עבודות חיוניות" מסר איגוד תעשיית הספנות העולמי בהצהרה. "זהו מצב בלתי מתקבל על הדעת, וההתקפות הללו חייבות להיפסק כעת", נכתב.

החות'ים הודיעו אתמול כי תקיפות אוויריות בהובלת ארה"ב בריימה, מחוז בתימן שבשליטת המורדים. פוצצו בניין של תחנת רדיו מקומית. כשבוע קודם לכן, החות'ים אמרו שבתקיפות דומות נהרגו שני בני אדם ונפצעו תשעה אחרים, מבלי לומר אם הנפגעים היו לוחמים או אזרחים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום