קרן עולם התורה: הכינוס המקדים ופרטי מסע גדולי ישראל

השבוע התקיים כינוס מקדים בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אליהו בער ואכטפוגל עם רבני הקהילות • ההכנות לקראת המסע ההיסטורי • ביום ראשון בערב ככל הנראה כינוס רבבות אלפי ישראל ברחובות לייקווד • ארה"ב מתרגשת

משה ויסברג | חרדים 19.6.2024 | 23:02

קהל הרבבןת בכינוס אדירי התורה של לייקווד | צילום: אלי קובין

בימים אלו פועלים גדולי ישראל מנהיגי הציבור החרדי על הפרטים האחרונים לקראת המסע ההיסטורי להקמת הקרן להשלמת תקציבי הישיבות שקוצצו. כאן אנו חושפים היום פרטים ראשונים על הקרן ופרטי המסע.

הקרן תיקרא בשם "קרן עולם התורה" זאת לאחר מחשבה מעמיקה מצד גדולי ישראל שקבעו כי הקרן היא של כל עולם התורה ולא מוגדרת בשם או ביטוי מלבד "קרן עולם התורה".

כינוס ראשון של הקרן לקראת מסע גדולי ישראל התקיים ביום ראשון בערב בארה"ב במונסי בביתו של ר' שמעון גליק בראשות ראש הישיבה הגאון רבי אליהו בער וואכטפוגל בהשתתפות 50 רבנים חשובים ומשפיעים אשר בידם השפעה גדולה על נגידים הגרים בקהילתם. ר' שמעון גליק סקר היטב את ההיסטוריה של עולם התורה בארץ ישראל מאז החזון איש והרב מבריסק, הגאון רבי אלי' בער ואכטפוגל אמר לרבנים כי חשוב מאוד להעביר את המסר לנגידים כי קיום ארץ ישראל הוא על ידי ניסים תמידיים של הרבונו של עולם וכדי שיהיה לנו סייעתא דשמיא עלינו להתחזק בתפילה ובלימוד התורה והחזקת התורה.

בכינוס נחשפו הרבנים לפרטים מדוייקים מהקיצוצים שנעשו וקיבלו סקירה מקיפה מרבי משה בדנר על המצב הקשה והקריטי בעולם התורה בארץ הקודש. הרבנים ישבו משך זמן רב ודנו בדרכי הפעולה כיצד להביא את המירב ממסע גדולי ישראל. הגאון רבי אשר דוד מאי דיבר ומסר איך שתורת ארץ ישראל מגינה על כל העולם כולו. ר' שמואל דוד לוינזון דיבר על חומרת המצב וסיפר כמה שגדולי ישראל דוחפים לפעול ופועלים שלא כהרגלם. והרי אנו יודעים איך שהראשי ישיבה עף פעם אינם דוחפים ומכריחים אנשים לעשות דברים. אבל פה הם פועלים בכל ליבם וזה מראה על החשיבות ועל הרצינות של הצורך.

המסע יחל במוצ"ש הקרוב, אז יצאו מרנן ורבנן מנהיגי הדור מכל העדות והחוגים למסע הקמת "קרן עולם התורה". ראש הישיבה הגר"ד לנדו שייצא לארה"ב במוצ"ש ויחד עמו המשגיח רבי דן סגל, הגאון המקובל רבי יעקב הלל והאדמו"ר מרחמסטריווקא, שם יצטרפו למנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש השוהה בארה"ב כבר מספר ימים בדאגה להקמת הקרן.

ביום ראשון בערב צפוי הכינוס היחיד שיהיה פתוח לציבור הרחב, כל שאר הכינוסים יהיו סגורים לנגידים בלבד. הכינוס הציבורי יהיה ברחובה של עיר בלייקווד בהשתתפות עשרות אלפים ובראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום