מכונאי האוניה הורשע: יאלץ לשלם קנס של עשרות אלפי שקלים

בית המשפט השלום בחיפה הרשיע את חברת SEA TRINITY SHIPPING LTD ואת מכונאי האונייה בגין עבירת מילוי ספר שמן שלא כדין, וגזר עליהם קנס בסך כולל של 120 אלף שקל בצירוף מאסר על תנאי לחברת הספנות

קובי ברקת | חדשות בארץ 17.6.2024 | 14:06

האונייה המזהמת | צילום: ניר לוינסקי, מנהל התחנה הצפונית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה.

בעקבות פעולות חקירה של מפקחי התחנה הצפונית של היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה, הרשיע בית המשפט השלום בחיפה בראשות השופטת טל תדמור-זמיר את חברת SEA TRINITY SHIPPING LTD וכן את מכונאי האונייה ניקולאי לבנקו, בגין אי סדרים בספר השמן שבו אמורים להיות רישום מדויק של הפסולת השמנית של האונייה. האונייה נושאת דגל ליברי.

על פי חוק, כל כלי שיט גדול הנכנס לנמלי ישראל נדרש להחזיק ספר שבו נרשמות כל פעולות הטעינה והפריקה של השמנים והדלקים. מפקח מטעם היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית במשרד להגנת הסביבה מגיע ובוחן את דיווחי כלי השייט בספר ומחשב את הכמויות בהתאם לפעולות שנעשו. במידה ואין התאמה או שהספר מולא בצורה לא תקנית (לא ניתן להבין לאן פונו השמנים, או שמא אין עקביות בכמויות, או קיימים חוסרים ועוד) המשרד להגנת הסביבה יכול לשקול פתיחת חקריה פלילית, כתלות בממצאים. במקרה זה פתח המשרד בחקירה פלילית נגד חברת הספנות וצוות האונייה, כאשר בסיומה הוגש כתב אישור נגדם. 

במסגרת הסדר טיעון גזרה השופטת תדמור-זמיר על החברה קנס בסך 100 אלף שקל לצד התחייבות בגובה כפל קנס למשך 3 שנים שלא לעבור את העבירה, ובצירוף מאסר על תנאי לחברת הספנות. על ניקולאי לבנקו, מכונאי האונייה, בית המשפט גזר קנס בגובה 20 אלף שקל וכן התחייבות בגובה כפל קנס למשך 3 שנים שלא לעבור את העבירה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום