פריצות מחסומים ועימותים עם המשטרה סמוך למעון ראש הממשלה

המפגינים, המשתייכים לארגוני המחאה נגד הממשלה, פרצו מחסומי משטרה ומתעמתים עם השוטרים. המשטרה עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות | שקמה ברסלר באמירה מקוממת: "ראש ממשלה מחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות על הדלת"

צביקה סגל | חדשות בארץ 17.6.2024 | 23:04

מפגינים סמוך למעון ראש הממשלה | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אלפי בני אדם משתתפים הערב (שני) בהפגנה סמוך למעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים. קודם לכן התקיימה מחאה מחוץ למשכן הכנסת. המפגינים, המשתייכים לארגוני המחאה נגד הממשלה, פרצו מחסומי משטרה ומתעמתים עם השוטרים. המשטרה עושה שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

אתמול הודיעו ארגוני המחאה כי יפגינו סמוך לביתו של נתניהו, במסגרת "שבוע ההתנגדות", לטענתם "לאחר מחדל אוקטובר, כשישנם 120 חטופים בעזה ובשבוע בו נתניהו מתכוון להעביר את חוק ההשתמטות".

לפי המארגנים, זוהי הפגנה ראשונה בשורה של הפגנות שמתוכננות ליד ביתו של רה״מ, "מתוך הבנה שרק מחאה נחושה מול מקור הבעיות של מדינת ישראל יוכלו להביא לתוצאות - כפי שהיה בשנת 2020".

המשטרה מסרה כי בשעות האחרונות פעלה לאבטח תהלוכות שתואמו מראש ואת אלפי המוחים בסמוך לכנסת ולאפשר להם את חופש הביטוי והמחאה כחוק. בסיום המחאה בשעה האחרונה, החלה תהלוכה מתואמת לכיוון רחוב עזה והמשטרה פעלה לאבטח אותה ולאפשר אותה כחוק.

בהמשך, לפי המשטרה, הצועדים הרבים פרצו חלק ממחסומי הבלימה המשטרתיים במעגל רחוק ברחוב עזה, כשחלקם החלו להפר את הסדר ברחוב עזה ולהתעמת עם שוטרים. בדקות האחרונות חלקם גם הבעירו אש בציר.  עד כה נעצר מפר סדר אחד בגין תקיפת השוטרים. 

"השוטרים פועלים באזור בשעה זו בכוחות גדולם  לשמור את הסדר על כנו באזור ולהדוף את מפרי הסדר המנסים להתקרב לבית רה״מ בניגוד להוראות השוטרים, בניגוד לתיאום המוקדם של מיקום המחאה המותר ברחוב, ובניגוד לפסיקת בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגין מבתיהם של נבחרי ציבור", מסרה המשטרה.

שקמה ברסלר, ממובילות המחאה, נאמה בהפגנה מחוץ לכנסת, והטיחה בנתניהו האמירה מקוממת" "האמת ברורה - למדינת ישראל אין הנהגה. יש לה ראש ממשלה שמחייך כאשר קצין העיר דופק למשפחות נוספות על הדלת".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום