ברק תובע שני פעילים: "חיזוק תודעתי לנרטיבים השקריים"

רה"מ לשעבר אהוד ברק הגיש שתי תביעות דיבה נגד פעילים בסך מאות אלפי שקלים. ברק טען: "האינטרס של מפיצי השקר ברור - ניסיון להפחית מאחריותו של נתניהו לאסון"

שלו שינברג | חדשות בארץ 17.6.2024 | 18:15

אהוד ברק | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ראש הממשלה לשעבר אהוד תובע שני פעילים בסך כ-500 אלף שקלים ו-300 אלף שקלים, בטענה שהם מפיצים שקרים נגדו. 

לפי "ווינט" בהודעה מטעמו הוסבר כי "האינטרס של מפיצי השקר ברור - ניסיון להפחית מאחריותו של נתניהו לאסון הנורא ביותר באירוע לעם היהודי מאז השואה. בטענות החמורות האלו יש יותר מניסיון לפגוע בברק, שכן הן מהוות חיזוק תודעתי לנרטיבים השקרייים המופצים ברחבי העולם על ידי מבקשי רעתה של ישראל. בנסיבות אלו החליט ברק לפתוח במהלך משפטי נגד מפיצי השקרים".

באחת התביעות מטעמו של ברק נכתב: "בשנים האחרונות, בין היתר לאור העמדות הנחרצות שהביע מר ברק ביחס לתהליכים שליליים העוברים על החברה הישראלית, הוא הפך מושא לתרעלה בלתי פוסקת". 

עוד הוסיף עורך דינו של ברק עודד גזית: "במשך שנים בחר מר ברק לספוג את דברי הבלע שהופנו כלפיו, והגם שבמרבית המוחלטת של המקרים מדובר בפרסומים שאינם מתקרבים להוות ביקורת, או הבעת דעה עניינית ולו לכאורה".

עורך הדין המשיך: "לאחר האסון הנורא שאירע למדינת ישראל בשבעה באוקטובר החלה מסה של מפרסמים ברשתות החברתיות לייחס למר ברק מעורבות פעילה ואקטיבית בייזום מתקפת חמאס. כך, בעוד מדינת ישראל עדיין מצויה במלחמה, ישנם אנשים המבקשים ליצור רושם כאילו אזרח ישראלי שהקדיש את כל חייו לביטחון ישראל עומד מאחורי מתקפת ארגון הטרור, באופן שעלול להזכיר מעשיות אנטי ציוניות ואנטישמיות מובהקות, ולכרסם תחת ההצדקה של מדינת ישראל לפעול נגד ארגון הטרור". 

לדברי העו"ד הדברים "מחלחלים לשכבות היסוד של החברה הישראלית, מאיינים את היכולת להבחין בין אמת ובין שקר, וכפועל יוצא לקיים חברה מתוקנת, המנהלת שיח ציבורי בריא הנשען על עצם היכולת להבחין בין טוב ובין רע".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום