מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המודיעין דיווח שבועיים לפני 7 באוקטובר: "חמאס נערך ל-250 חטופים"

גורמי מודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על ישראל, לפרוץ למוצבים ולחטוף מאות בני אדם, אפילו ידעו את המספר המדויק של החטופים שחמאס מתכנן לחטוף. גורמי ביטחון: "המסמך היה מוכר לצמרת המודיעין באוגדה" | הכתובת היתה על הקיר

המודיעין דיווח שבועיים לפני 7 באוקטובר: "חמאס נערך ל-250 חטופים"
מחבלים פורצים את הגבול בשבעה באוקטובר צילום: שאטרסטוק

מסמך שחובר באוגדת עזה מראה כי צה"ל ומערכות המודיעין ידעו על תוכנית חמאס לפשוט על ישראל. המסמך הופץ פחות משלושה שבועות לפני טבח 7 באוקטובר כך דיווח סולימאן מסוודה בכאן 11. גורמי ביטחון סיפרו כי המסמך היה מוכר לצמרת המודיעין, ולכל הפחות לזו של אוגדת עזה.

על פי הדיווח, המסמך, תחת הכותרת "אימון פשיטה מפורט מקצה לקצה", הופץ ב-19 בספטמבר 2023, ומי שכתב אותו מתאר לפרטי פרטים שורה של אימונים שביצעו יחידות העילית של חמאס שבהם תרגלו פשיטה על מוצבים צבאיים וקיבוצים, חטיפת חיילים ואזרחים, ואף הוראות כיצד להחזיק את החטופים ולשמור עליהם כשהם כבר נמצאים בשטח הרצועה.

תחילתו של המסמך עוסקת ברצף של אימונים של פלוגות הזרוע הצבאית של חמאס. "בשעה 11 בבוקר נצפו כמה פלוגות מתכנסות לתחילת האימון, לא לפני תפילה וארוחת צוהריים. ב-12:00 מחלקים ציוד ונשק ללוחמים, ולאחר מכן מתקיים תרגיל של מטה הפלוגה. בשעה 14:00 מתחילים בתרגול הפשיטה". 

לפי המסמך, הצעד הראשון בתרגיל הוא פתיחת פרצות במוצב-דמה צה"לי שנבנה ברצועה ומדמה את המוצבים בעוטף עזה. התרגיל בוצע על ידי ארבע פלוגות, וכל פלוגה קיבלה מוצב אחר.

אנשי המודיעין הישראלי שעקבו אחרי התרגיל ניסחו במסמך כי מספר בני הערובה הצפוי, כך נכתב, הוא בין 200 ל-250 בני אדם.

יעדי הפשיטה היו מפקדות הבסיסים, מפקדות הבקרה והשליטה, בתי הכנסת בבסיסים, מפקדת הטייסות, מפקדות התקשורת, מערכות רואה-יורה ומגורי החיילים.

בכאן חדשות נחשף כי המודיעין של פיקוד הדרום ואוגדת עזה לא רק היה מודע לתוכנית החטיפה של חמאס, אלא גם פירט את תנאי החזקתם של החטופים, כולל הוראות לחוטפים על התנהלות במקרי קיצון, כיצד להחזיק את החטופים ובאילו תנאים ניתן להוציאם להורג.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום