רגעים מצמררים: 100 יתומים ויתומות מתחתנים בימים אלו!

100 שמות בדיוק • "בחלק מהמקרים מדובר בחתנים וכלות שחוו טרגדיות קשות במיוחד" • "יש זוגות שגם החתן וגם הכלה יתומים" • הגר"ש שטיינמן שליט"א התבקש לפרוש את חסותו על הקרן המיוחד: "בטוחנו שה' ימלא כל משאלות לבם לטובה ולברכה ברוחניות ובגשמיות"

בשיתוף קופת העיר | חרדים | תוכן שיווקי 17.6.2024 | 13:42

הופכים את החתונה שלהם לשמחה | צילום: שאטרסטוק

רגעים מצמררים במיוחד עברו על ראשי 'קופת העיר' שבימים האחרונים סיימו לגבש את רשימת היתומים והיתומות המחתנים בחודש סיוון, וזכאים לתמיכה מיוחדת של 'קופת העיר' מקרן עזרה לנישואי היתומים. 

כשהסתיימה מלאכת גיבוש הרשימה וכל הזכאים נכללו בה, התברר לראשי הקופה שהיא מכילה מספר גדול ועגול: 100 יתומים ויתומות נכללים ברשימה! לא פחות מ-100!!

לעזרה ל-100 חתנים וכלות הקליקו כאן>>>

לצערנו הרב, במקרים רבים מדובר בטרגדיות קשות במיוחד, של אנשים שנפטרו בדמי ימיהם, ועוד לא הספיקו לחתן את כל ילדיהם. במקרים רבים מדובר באנשים שלא הספיקו לחתן בכלל ילדים. הם משאירים אחריהם אלמנות עם שמונה, עשרה ואפילו 14 יתומים לא נשואים. 

במקרים אחרים זאת האמא שנפטרה, ובעלה האלמן הוא זה שנשאר עם היתומים הרכים. אלו וגם אלו מקרים מזעזעים וכואבים עד מאוד. 

בנוסף לכל הקושי הריגשי והחברתי, מתמודדים היתומים במקרים רבים גם עם קושי כלכלי. הבית אינו מתפקד, אין אבא שיפרנס או אמא שתדאג לכביסות והתפעול השוטף של משק הבית. להביא עזרה חיצונית עולה הון תועפות. בתחילה הם מקבלים עזרה מהשכנים והשכנות, אבל בהמשך הם הופכים ל'ותיקים' בתחום, ומאבדים את העזרה והסיוע.

הגמרא במסכת כתובות אומרת שמי שמחתן יתום ויתומה, עליו נאמר שהוא "עושה צדקה בכל עת", כלומר, כשנעבור כבני מרון לפני שופט כל הארץ, כשייחרץ הגורל שלנו לשנה הקרובה, אנחנו נרצה להרבות באותם רגעים בתשובה, תפילה וצדקה. אבל איך אפשר לקיים מצוות צדקה בעיצומו של ראש השנה? על ידי קיום מצווה צדקה "בכל עת", לחתן יתום ויתומה.

לנוכח האמור נחלץ הגר"ש שטיינמן שליט"א לבקשת ראשי 'קופת העיר' ופרש את חסותו על הקרן. מרן שליט"א מבטיח בחתימת ידו: "אלו שיתרמו סך 1000 ₪, ל- 100יתומים שמתחתנים בחודש סיון (10 ש"ח לכל יתום), בטוחנו שד' ימלא משאלות לבם לטובה, הן ברוחניות והן בגשמיות ומה שיבקשו- תקובל תפילתם ברצון!".

לעזרה ל-100 חתנים וכלות הקליקו כאן>>>

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום