הוכשטיין מעורב בשיחות עקיפות עם חיזבאללה

השליח האמריקני עמוס הוכשטיין ניהל שיחות עקיפות עם חיזבאללה בתיווכו של יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי. השניים דנים בהסכם ראשוני להפסקת הלחימה שתהיה מותנית בהפסקת אש בעזה

יענקי פרבר | מדיני 17.6.2024 | 18:35

גלנט והוכשטיין | צילום: שחר יורמן

מאז תחילת המלחמה איבד חיזבאללה 337 לוחמים, כך על הצהרות ארגון הטרור. כ-95 אזרחים לבנונים נהרגו על פי הסוכנות ההומניטרית של האו"ם וגורמים רשמיים לבנונים. בשראל נהרגו כתוצאה מפעולות חיזבאללה 17 חיילים ותשעה אזרחים.

החששות גוברים בוושינגטון לגבי המצב בגבול. בשבוע שעבר ערך מפקד צבא לבנון את ביקורו הראשון בפנטגון מזה יותר משנתיים, בין השאר כדי לדון במתיחות ההולכת וגוברת עם ישראל. באותו יום, שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שוחח בטלפון עם השר, יואב גלנט, ודן במאמצים להפחתת המתיחות.

לדברי מקור המכיר את הדיונים, הוכשטיין היה מעורב בשיחות עקיפות עם חיזבאללה, כאשר נביה ברי , יו"ר הפרלמנט הלבנוני, משמש כמתווך. השניים דנים בהסכם ראשוני להפסקת הלחימה שתהיה מותנית בהפסקת אש בעזה.

גם צרפת פועלת במסלול דיפלומטי כדי לנסות להוריד את המתיחות בגבול. משלחות מישראל ולבנון נסעו בשבועות האחרונים לפריז, ללא הצלחה להגעה להסכם כלשהו.

"אין התחלה של מו"מ בגלל שחיזבאללה רוצה לחבר הפסקת אש בצפון עם הפסקת אש בעזה, והישראלים אומרים לא. אז זה המכשול העיקרי בהמשך הדרך", אמר דיפלומטי צרפתי ל'וול סטריט ג'ורנל'. הדיפלומט הוסיף כי צרפת פועלת כעת להפסקת אש מתמשכת בעזה "כדי ליצור אקלים נוח לתהליך המשא ומתן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום