1000 מפוני ותושבי הצפון מאיימים שלא יחזרו לבתיהם

בצל הגעת המתווך האמריקני הוכשטיין לישראל, 1000 מפוני ותושבי הצפון מאיימים שלא יחזרו לביתם. משפחות מפונים לנתניהו: "אם יהיה הסכם - לא נחזור הביתה"

שלו שינברג | חדשות בארץ 17.6.2024 | 17:18

הצפון בוער | צילום: David Cohen/Flash90

בצל הגעת שליח ביידן עמוס הוכשטיין לישראל, כאלף בני משפחות מפונים ומשפחות תושבי הצפון, מטעם מטה נלחמים על הצפון, פנו היום (שני) במכתב דחוף לראש הממשלה נתניהו ולחברי הקבינט המדיני ביטחוני, והודיעו כי הם מתנגדים להסכם מדיני בצפון.

על המכתב חתומים תושבים ומפונים מהישובים אבן מנחם, מצובה, יפתח, שלומי, קצרין, נטועה, ראש הנקרא, מטולה, יערה, גורן, מנרה, חורפיש, אבני איתן, קרית שמונה, קיבוץ מלכיה, שומרה, שתולה, יובל, קיבוץ הגושרים ועוד.

את המכתב פתחו התושבים: "אנו, תושבי הצפון, פונים אליך שמונה חודשים לאחר הפינוי מביתנו. רצועת הביטחון שעברה משטח לבנון אל תוך מדינת ישראל היא חרפה לאומית שבשום אופן אסור שתישנה".

התושבים קבעו כי הם לא ישלימו בשום אופן עם "הסכם מחורר כזה או אחר עם ארגון טרור שיוכל להוביל אותנו חזרה למצב דומה והסתמכות על כוחות זרים שישמרו על חיי ילדינו".

בהמשך המכתב קראו לראש הממשלה ולחברי הקבינט: "אנו קוראים לך ולממשלה בראשותך לפעול בצורה נחושה ומודיעים כי לא נחזור הביתה ללא הסרת האיום על בתינו וילדינו", וסיכמו והדגישו כי "רק צה"ל ערב לביטחונם ולהסרת האיום".

במטה נלחמים על הצפון שיזם את המכתב הודיעו כי הדבר מהווה את "יריית הפתיחה" למאבק של תושבי הצפון. לדברי חברי המטה, "הבית בוער, והמצב בו מדינת ישראל מאבדת את הצפון חייב להיפסק". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום