מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 20°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
ח' תשרי התשפ"ה | 10.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 20°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 34°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

התאבדות מוחלטת: הביטוח הלאומי מעביר קצבאות למחבלי החמאס והג'יהאד בעזה

ממסמך שהופק ע"י המטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור מאגף המודיעין נכתב כי ישנם 30 מחבלים בארגוני טרור שזכאים לקצבה מהמוסד | במסמך מפורטים תעודות הזהות של המחבלים, ביניהם פעיל בזרוע הצבאית של החמאס ומחבלים בזרוע הצבאית של הגא"פ

התאבדות מוחלטת: הביטוח הלאומי מעביר קצבאות למחבלי החמאס והג'יהאד בעזה
מחבלי חמאס צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מסמך בלתי נתפס שנחשף היום (שני) לציבור מהמטה הלאומי ללוחמה כלכלית בטרור אגף המודיעין עולה, כי ישנם 30 מחבלים בארגוני טרור הזכאים לקצבה מביטוח לאומי.

המסמך שפורסם ב'ישראל היום' נכתב: "מבדיקה מעמיקה ויסודית אשר בוצעה באמ"ן לאחר שהועברו אליו כלל המוטבים - תושבי רצועת עזה ואיו"ש הזכאים לקבל קצבה מביטוח לאומי, נמצא כי קרוב ל-30 מהם הינם מחבלים בארגוני טרור מוכרזים במדינת ישראל - חמאס וג'יהאד אסלאמי".

 

קיבוץ בארי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עוד נכתב כי "הבדיקה בוצעה ע"י הצלבת תעודת הזיהוי של המוטבים למול מאגרי המידע באמ"ן, שמבוססים על מספר מקורות שונים, ומכאן שמהימנותם גבוהה וניתן לראות בהם כ"רשומה מוסדית". בנוסף, מפורטים תעודות הזהות של המחבלים, ביניהם פעיל בזרוע הצבאית של החמאס ומחבלים בזרוע הצבאית של הגא"פ.

המסמך המקומם נחשף לאחר שחברת הכנסת יוליה מלינובסקי ביקשה את התייחסות הביטוח הלאומי והצבא בוועדת הרווחה והעבודה בעניין קצבאות ביטוח לאומי שמקבלים תושבי הרצועה. בדיון קודם בוועדה אמרו אנשי הביטוח הלאומי למלינובסקי כי מדינת ישראל משלמת כ 7.3 מיליון ש"ח בשנה לתושבים עזתיים בגין קצבאות שונות של הביטוח הלאומי, אך כעת מסתבר שביניהם יש גם פעילי טרור מובהקים אשר שייכים לארגוני הטרור שטבחו בנו ב7 באוקטובר.

 

תגובת הביטוח הלאומי לדבריה של ח״כ יוליה מלינובסקי בועדת העבודה והרווחה: "חבל מאוד שבמקום לחוקק חוקים למניעת קצבאות למחבלים מעדיפים לעשות כותרות על הביטוח הלאומי". 

עוד נמסר כי, "מהרגע שאמ״ן העבירו את המסמך לביטוח הלאומי עם המידע הבטחוני על מעורבותם בטרור - הביטוח הלאומי הפסיק מיידית את הקצבאות למחבלים".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום