התנועה לאיכות השלטון נגד רון קובי: להדיחו או שיתפטר

למרבה האבסורד, ראש העיר טבריה לשעבר רון קובי מכהן כחבר ועדת תכנון ובניה בעיר למרות שהוגש נגדו כתב אישום בגין עבירות שביצע בנכס שבבעלותו. בתנועה לאיכות השלטון דורשים להדיחו או שיתפטר מעצמו

קובי עוזיאלי | חדשות בארץ 17.6.2024 | 07:55

רון קובי | צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש העיר טבריה יוסי נבעה, בדרישה לפטר באופן מיידי את חבר המועצה רון קובי מתפקידו כחבר וועדת משנה לתכנון ובנייה בעירייה, וזאת לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על עבירות תכנון ובנייה.

‏במכתב ששלחה התנועה לראש העיר, לחברי המועצה וליועץ המשפטי לעירייה עו"ד שמעון בלחסן, נכתב: "על פי פרסומים, כנגד חבר מועצת עיריית טבריה, מר רון קובי, הוגש כתב אישום בתחילת השנה שעברה בעבירות תכנון ובנייה בנכס השייך לו בתל אביב.! לאחרונה ‏הובא לידיעת התנועה, והדבר אושר על-ידי נציגי העירייה, כי מר קובי מכהן כחבר בוועדת ‏המשנה לתכנון ובנייה בטבריה, וזאת חרף כתב האישום בעניינו".

‏עוד נכתב כי "לעמדת התנועה, חברותו של מר קובי בוועדת תו"ב (תכנון ובניה) אינו עולה בקנה אחד עם העבירות בהן הוא. מואשם והזיקה שלהן לתפקידו כחבר בוועדה זו, ויש בה כדי לפגוע באמון הציבור בנבחריו ובטוהר המידות בשלטון המקומי. אנו פונות אליכם במכתב זה על מנת שתפעלו להעברתו של מר קובי מוועדת תו"ב. וזאת, מהנימוקים שיפורטו להלן".

 

רון קובי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


"‏על פי פרסום מיום 6.2.23!, נגד רון קובי הוגש כתב אישום בעבירה על פי סעיף 243(ה) לחוק ‏התכנון והבניה, תשכ"ה-1965 (להלן: "חוק התכנון והבנייה"), שדינה מאסר שנתיים או קנס. ‏על פי כתב האישום, כך פורסם, מר קובי עבר עבירות בנייה בנכס שבבעלותו בתל אביב, אותן ‏התבקש להרוס עד לנובמבר 2003. בפועל הרס קובי את הבנייה רק ב-2010, ולאחר מכן בנה ‏שוב ללא היתר. כן, צוין בפרסום כי החל מ-2021 מר קובי עושה שימוש אסור בנכסו זה, ‏למטרות מגורים ומחסן".

עוד מציינות הפונות עו"ד גילי גוטוירט, וגב' מאיה קרול מטעם 'התנועה לאיכות השלטון', נכתב: "‏על פי הפרסום, מכתב האישום עולה כי עבירותיו של קובי בתחום התכנון והבנייה התמשכו ‏לאורך שנים, וכי בשנים האחרונות שב מר קובי ועבר עבירה נוספת בתחום זה. בהתאם, לעמדת התנועה, מר קובי אינו ראוי להמשיך ולכהן כחבר בוועדת תו"ב במצב עניינים שכזה, וזאת על פי הנימוקים שיפורטו להלן".

‏התנועה מציינת כי "ככל שתיושם פניית התנועה ומר קובי יועבר מתפקידו כחבר בוועדה, זכותו לבחור ולהיבחר לא תיפגע, ובכך יישמר האיזון בין זכות חשובה ‏זו לבין ההגנה על אמון הציבור וטוהר המידות בשלטון המקומי. ואף למעלה מכך: מר קובי ‏יוכל להמשיך ולייצג את הציבור שבחר בו בכל אחת מהוועדות האחרות במועצת העיר טבריה, ‏אך לא בועדת תו"ב. מנגד, במצב בו מר קובי יישאר חבר בוועדה - אמון הציבור בנבחריו בעיר ‏טבריה ואף בטוהר המידות בשלטון המקומי, יכול שיפגע משמעותית".

 

 

רון קובי | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

 

‏‏"אמנם שיקול הדעת של המועצה כאורגן פוליטי הוא שיקול דעת רחב, אך כידוע, וכפי שהוצג ‏לעיל... שיקול הדעת של המועצה גם נתון לביקורת ‏שיפוטית, לרבות עילת הסבירות".

‏"לעמדת התנועה, נדרש כי בנסיבות חריגות אלה, בהן חבר ועדת תו''ב מואשם בעבירות תכנון ובנייה, תתכנס מועצת העיר ותחליט על סיום תפקידו של מר קובי כחבר בוועדת תכנון ובנייה".

לסיכום דורשים בתנועה, "‏לחלופין, ולאור האמור לעיל ראוי כי מר קובי יודיע על התפטרותו מחברות בוועדת תו'יב, לאור ‏כתב האישום שהוגש נגדו. ואת, בהתאם לס' 144(ג) לפקודת העיריות [נוסח חדש] המאפשר
‏לחבר מועצה להתפטר מחברות בוועדה במכתב לראש העירייה".

 

 

פניית התנועה לאיכות השלטון נגד רון קובי | צילום: באדיבות התנועה

 

‏‏לאור חשיבות הדברים, נודה לתגובתכם המהירה על הדברים האמורים בפנייה זו ולא יאוחר ‏מיום 20.6.2024

 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום