בכיר בצוות המו"מ: "הפסקת המלחמה - רק בהסכם"

גורם בכיר בצוות המשא ומתן אמר כי מבחינתה של ישראל "אנחנו מוכנים להתקדם רק לפי המתווה שהציג נשיא ארה"ב ואושר במועצת הביטחון של האו"ם"

שלו שינברג | מדיני 16.6.2024 | 17:25

ראש הממשלה בנימין נתיהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

גורם בכיר בצוות המשא ומתן לעסקת חטופים אמר ל"ווינט" כי מבחינת ישראל, תשובת חמאס למתווה שהציג ביידן היא שלילית באופן מוחלט. עוד הוסיף: "חמאס שינה את המתווה בעשרות סעיפים בצורה מהותית".

הגורם הוסיף: "על המתווכות לפעול לקידום מו"מ בין הצדדים, כשנקודת הייחוס על השולחן היא אך ורק המתווה שהתקבל על-ידי מועצת הביטחון של האו"ם וביידן. לא יוכל להתקיים משא ומתן על מתווה אחר זולת המתווה הזה, שישראל נתנה לו אור ירוק. אם רוצים לקיים עסקה ולהתקדם - יש בפנים שני אלמנטים חשובים, הפסקת אש והפסקת המלחמה, והם יהיו רק דרך המסלול הזה".

"חמאס הפר בעבר הסכמים שאישר, לכן לא תהיה התחייבות לכך מראש. כדי לוודא שמובילים עסקת חטופים שבמסגרת כולם יחזרו הביתה, כולל בשלב השני שבו ישוחררו הגברים והגופות, יש להשאיר מנופי לחץ ליישום ההסכם עבור שני הצדדים", המשיך. 

עוד הדגיש: "ישראל לא מוכנה להפסקת אש מראש. אבל היא מוכנה להתקדם להפסקת אש מוחלטת, קרי להפסקת המלחמה. אי אפשר לתת התחייבות לזה רטרואקטיבית".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום