מעל 60 אלף דונם נשרפו מתחילת השנה

נזק כבד בשטחי הגליל העליון והגולן. מעל 60 אלף דונם נשרפו מתחילת השנה, 45 אלף דונם בשבועיים הראשונים של חודש יוני 2024 בשטחי הצפון

אלי קליין | חדשות בארץ 16.6.2024 | 08:26

כיתת הכוננות של קצרין פועלת ללא הפסקה בכיבוי מוקדי השריפות | צילום: מעוז קורייש - כיתת כוננות קצרין

מאז תחילת השנה, נשרפו כ-60 אלף דונם, 45 אלף מתוכם נשרפו רק בשבועיים האחרונים. המרחבים שסבלו מהנזק הקשה ביותר עד כה הם בגליל העליון ובגולן מתקיפות של חיזבאללה: כ-30 אלף דונם בגליל העליון וכ-22 אלף דונם נשרפו בשטחי הגולן. כמחצית מהשטח שנשרף נמצא בשמורות הטבע והגנים הלאומיים, ומחצית בשטחים הפתוחים וביערות.

בשבועיים אחרונים, עם התגברות השריפות באזורים נרחבים בצפון הארץ, צוותי הרשות התמודדו עם שריפות מורכבות אשר איימו לא פעם על שמורות הטבע והגנים הלאומיים. בשמורת הטבע יהודיה השריפה הגיעה עד מבואת הכניסה של האתר – אך הצוותים הצליחו לכבות אותה.

ערן היימס, מנהל מרחב גליל עליון ברשות הטבע והגנים אמר: "אלפי דונמים נשרפו, אנחנו יודעים שיש שטחים שנשרפו באש בעלת עוצמה חזקה, וכאלה שפחות. בסופו של דבר, כל שטח שנשרף נשרף איתו גם בית הגידול של חיות הבר והצומח.

אנחנו משתדלים להגיע כמה שיותר מהר למוקד השריפה ברגע שהיא מתחילה, אך חשוב להבין שאנו עובדים בשטחים בהם יש נפילות. הרשות אחראית על שמורות טבע וגנים לאומיים, ככל שניתן אנחנו גם מסייעים לכב"ה, צה"ל ולארגונים המקבילים בעבודת הכיבוי. כל הארגונים עושים מה שהם יכולים במצב המורכב שנוצר, תוך סיכון עצמי לא קטן בכל שעות היום והלילה. כולנו פועלים במסגרת המגבלות ומנסים לצמצם את זמני ההגעה ובכך לצמצם את הנזק".

ברשות הטבע והגנים אומרים: "אנו ממשיכים לעקוב גם בשטח וגם באמצעות אמצעי חישה מתקדמים אחר תמונת השריפות בצפון הארץ בפרט וברחבי הארץ בכלל. מכיוון ואנו נמצאים בשיאו של גל חום, חל איסור מוחלט על הדלקת אש בשטחים הפתוחים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום