משבר מדיני: צרפת תאסור כניסת ישראלים לתערוכת הנשק

בית משפט המחוזי בצרפת הורה שאזרחים ישראלים לא יוכלו להשתתף בתערוכת הנשק הנחשבת יורוסטורי. גורם בתעשיית הנשק הישראלית: "בושה וחרפה. זה ממש 'אין כניסה ליהודים וכלבים'"

שלו שינברג | מדיני 15.6.2024 | 21:32

נשיא צרפת עמנואל מקרון | צילום: OREN BEN HAKOON/POOL

שבועיים לאחר ההחלטה הצרפתית שאסרה על השתתפות התעשיות הביטחוניות הישראליות בתערוכת "יורוסטורי" הנחשבת ברקע המלחמה בעזה - בית המשפט הצרפתי קיבל החלטה שערורייתית בנושא. 

בית משפט המחוזי בצרפת הורה לחברה המארגנת לאסור השתתפות נציגי חברות ישראליות בתערוכה. בית המשפט הצרפתי טען כי המארגנים השאירו פתח להשתתפות של יצרני נשק ישראלים או כל עובד או נציג של חברות נשק ישראליות - ועל כן יש להבהיר כי אסור להם להשתתף. 

נשיא חברת "קוג'ה" שמארגנת את יריד הנשק, צ'ארלס בודווין, אמר לישראלים שתכננו להשתתף בתערוכה: "אנו משתמשים בהליכים המשפטיים המהירים ביותר כדי לערער על החלטות אלו. עם זאת, הדבר לא יעכב את החלטת בית המשפט לעת עתה. לכן איננו יכולים להבטיח את כניסתכם ליריד כבר ביום שני. אנו נעדכן אתכם בהקדם האפשרי בכל התפתחויות נוספות".

גורם בתעשיית הנשק הישראלית אמר ל"ווינט": "בושה וחרפה. זה ממש 'אין כניסה ליהודים וכלבים'. זה יהיה כדור שלג שרק ילך ויגבר. מתייחסים אלינו בצרפת כאל מצורעים. מה השלב הבא? אולי ירצו שבאולימפיאדה בפריז נבוא מחופשים? שלא יידעו שיש מתמודדים מישראל? משרד החוץ חייב להרעיש עולמות". 

"על דברים פחותים מזה מחזירים שגרירים. זו הסלמה חסרת תקדים שממשיכה את ההחלטה למנוע מהתעשיות הביטחוניות להשתתף בתערוכה. שיש חשש שעוד יהיו ביטולים גם של תערוכות וגם של רכש", הוסיף.

בחדרי חרדים

 

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום