מזמור לשיעור אחרון: סינגל זכרון למרן ראש הישיבה זצ"ל

הלילה יום היארצייט הראשון של מרן הרב גרשון אדלשטיין זצ"ל, תלמידיו כתבו שיר לזכרו המבטא את מסירותו למסירת השיעור עד הרגעים האחרונים

משה ויסברג | מוזיקה 15.6.2024 | 21:06

מרן הרב אדלשטיין בשיעור בבית החולים | צילום: באדיבות המצלם

במלאת שנה להסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל תלמידיו כתבו שיר זכרון מרגש לזכרו המעביר את המסר שהעביר מרן לאורך 100 שנות חייו.

השיר על הניגון 'מזמור לדוד' של רבי בן ציון שנקר ז"ל והוא מספר את התמונה האחרונה שהתפרסמה בכל העולם בו נראה מרן ראש הישיבה זצ"ל יושב בחדרו בבית החולים כאשר גופו כבר לא היה בעולם הזה והוא מוסר שיעור לתלמידיו כפי שעשה בכל יום במשך 80 שנה ללא הפסקה.

 

השיר על מרן הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל צילום: באדיבות

השיעור ההוא התברר כשיעור אחרון אבל כשיעור לכל הדורות על אהבת תורה, ועהמסירות להעביר את התורה לדורות הבאים גם בנשימות האחרונות של רבי גרשון בעולם הזה.

רבי גרשון לא כתב צוואה ולא אמר וידוי, הוא מסר שיעור וכך הוא עזב את העולם. השיר מעביר גם את המסרים שרבי גרשון העביר בימי חייו על לימוד המסור, על המידות הטובות שאדם צריך להתנהג בהן ועוד.

מילות השיר נכתבו על ידי תווים הפקות, המילים הורכבו בעיבוד מיוחד על ניגונו של רבי בן ציון שנקר ז"ל. השיר מבוצע על ידי הזמר שלוימל'ה קרישבסקי שהיה תלמידו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג זצ"ל ולמד אצלו בישיבת פוניבז'. עיבוד והפקה מוזיקלית: יונתן בלוי. עריכה דיגיטלית: בתשו קליין.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום