מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ישראלים נהרגו בתאונת דרכים בסיני; משבר מול צרפת

שמונה לוחמים נפלו באירוע קשה ברפיח. שמו של אחד מהם הותר לפרסום | זוג הורים ובתם התינוקת נהרגו בתאונת דרכים קשה סמוך לנואיבה | בארה"ב מעריכים שההסלמה בצפון עלולה להוביל את האזור למלחמה | סיכום חדשות השבת

ישראלים נהרגו בתאונת דרכים בסיני; משבר מול צרפת
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות השבת

● הותר לפרסום: סרן ווסים מחמוד, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601, בן 23 מבית ג'ן, נפל בקרב בדרום רצועת עזה - יחד עם 7 לוחמים נוספים שנפלו באירוע הקשה ושמם טרם הותר לפרסום.

● זוג הורים ובתם התינוקת נהרגו בתאונת דרכים קשה סמוך לנואיבה בסיני במהלך טיול משפחתי. ההורים, אוסאייד וג'ומאנה עאמר הם תושבי כפר קאסם.

● מארגני תערוכת הנשק ״יורוסאטורי״ בפריז שלחו מכתב לכל האזרחים הישראלים שנרשמו לתערוכה, והודיעו כי הם לא יוכלו להבטיח את כניסתם לאירוע - זאת בשל החלטת בית המשפט הצרפתי.

● הלילה זוהתה מטרה אווירית חשודה שעשתה את דרכה לעבר שטח ישראל מכיוון מזרח, בעקבות כך שוגר מיירט לעבר המטרה והיא לא חצתה לשטח מדינת ישראל.  ‏כתוצאה מכך, הופעלה התרעה במרחב נעורה מחשש לנפילת שברי יירוט, אין נפגעים.

● בכירים ישראלים ל"חדשות 13": לאחר סיום הפעולה ברפיח נאפשר מספר שבועות של מו"מ להסכמה מדינית בצפון. אם לא יגיעו להסכמות לא תהיה ברירה אלא הליכה למערכה רחבה. במקביל השבוע יגיע לאזור המתאם האמריקני עמוס הוכשטיין. 

● שר הביטחון יואב גלנט יבקר בוושינגטון. הביקור צפוי להתרחש כשבוע לפני נאומו של רה"מ נתניהו בבית הקונגרס האמריקני, וזה יהיה הביקור השני של גלנט בארה"ב מאז פרצה המלחמה.

● בארה"ב מעריכים שההסלמה בצפון עלולה להוביל את האזור למלחמה. גורמים אמריקנים הביעו חשש בשיחה עם רשת CBS כי מלחמה שאליה תיגרר ישראל בלבנון עלולה לדרוש את תמיכת ארה"ב.

● דובר צה"ל חשף תיעוד נוסף מ"מבצע ארנון" ממצלמות הקסדה של הלוחמים, ובו נראים הלוחמים מחלצים את נועה ארגמני המבוהלת מתוך הבית שבו הוחזקה ואף סוחבים אותה על גבם כשבכל הזמן הזה הם מצויים תחת אש כבדה.

● גורמים אמריקנים מאשרים: צבא ארה"ב יפסיק את פעילות הרציף הימי הצף שהקים לחופי רצועת עזה, שוב, בשל תחזית לים סוער בימים הקרובים.

● צה"ל אישר כי זוהו שתי פגיעות במרחב יחידת הבקרה האווירית במירון. במקביל, מחבל חיזבאללה רכוב על אופנוע הותקף מהאוויר בדרום לבנון. אזעקות נשמעו במהלך השבת ברחבי הצפון.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום