צו 9 על הטלת סנקציות: "פגיעה אנושה במשפחות חטופים"

ארה"ב הטילה עיצומים על ארגון צו 9 בשל חסימת שיירות סיוע הומניטרי לעזה. הנשיא ביידן חתם על העיצומים הכלכליים. הארגון מסר: "פגיעה אנושה במשפחות חטופים, לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח"

ישראל לפקוביץ | מדיני 15.6.2024 | 20:51

סיוע הומניטרי | צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארצות הברית הטילה סנקציות כלכליות על ארגון צו 9, בגין חסימת שיירות הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה. משרד האוצר האמריקני הוסיף באופן רשמי את הארגון לרשימת הסנקציות.

ברויטרס דווח כי הסנקציות יוטלו במסגרת צו ביצוע נגד אלימות ביהודה ושומרון עליו חתם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בחודש פברואר.

תנועת צו 9 הגיבה להטלת הסנקציות: "פגיעה אנושה במשפחות חטופים. לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח. הבחירה של ממשל ביידן להטיל סנקציות על תנועה בה חברים בני משפחות חטופים שבחרו לעצור את הסיוע לאויב בשעת מלחמה, היא החלטה קשה ומזעזעת, ומהווה פגיעה אנושה במשפחות, בדמוקרטיה הישראלית ובמושג החירות העולמי, שארצות הברית נשאה את דגלה מאז הקמתה". 

עוד נמסר: "כפי שפורסם בתיעודים רבים, הסיוע שהועבר הגיע ישירות לארגון הטרור חמאס, שטבח, רצח במאות נשים, זקנים וילדים. כפי שהממשל האמריקאי לא העלה בדעתו להעביר סיוע לראשי השלטון הנאצי והיפני בזמן מלחמת העולם השניה, כך גם אנחנו לא עמדנו מנגד, וניצבנו בצורה זקופה במחאה דמוקרטית ובלתי אלימה שכללה חסימה ומחאה בלבד, ללא שום פגיעה ברכוש או באדם, כנגד העברת הסיוע הישר לידי חמאס".

הארגון מסר: "לישראל מגיעה החובה והזכות לנצח. אנו מזכירים לבלינקן את דבריו בקבינט המלחמה ב-17 באוקטובר ומבקשים שיפעל בהתאם לכך - 'אם חמאס יחסום בדרך כלשהי את הסיוע ההומניטרי מלהגיע לאזרחים, לרבות באמצעות תפיסת הסיוע עצמו, נהיה הראשונים לגנות אותו ונפעל למנוע את הישנותו'. נעביר ברצון לידידתנו הגדולה סרטונים שצולמו, בו נראים חמושי חמאס על המשאיות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום