מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 25°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 32°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אסון כבד ברפיח: שמונה לוחמי הנדסה נהרגו בפיצוץ נגמ"ש בשבת

צה"ל התיר לפרסום את שמו של אחד משמונת הלוחמים שנהרגו: סרן ווסים מחמוד, בן 23 מבית ג'אן, שהיה סגן מפקד פלוגה בגדוד. בצה"ל בודקים אם הפיצוץ נגרם בעקבות מטען שהניחו אנשי חמאס או בשל פיצוץ חומר נפץ שנשאו החיילים

אסון כבד ברפיח: שמונה לוחמי הנדסה נהרגו בפיצוץ נגמ"ש בשבת
כוחות צה"ל בעזה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שמונה לוחמי הנדסה נהרגו הבוקר (שבת) בשל פיצוץ נגמ"ש ברפיח. האסון התרחש סמוך למחנה הפליטים תל א-סולטאן. הערכה היא כי הרכב המשוריין מסוג נמר"ה, שאמור להיות מוגן, עלה על מטען חבלה והפעיל את גם את חומרי הנפץ שהיו בתוך הרכב הצה"לי מה שגרם למותם של כל הלוחמים ששהו בו.

צה"ל התיר לפרסום כי אחד ההרוגים בתקרית הוא סרן ווסים מחמוד בן 23, מבית ג׳ן, סגן מפקד פלוגה בגדוד ההנדסה 601 בעוצבת עקבות הברזל (401).

האסון הכבד התרחש סמוך לשעה 5:15 לפנות בוקר. הרכב המשוריין  עלה על מטען במהלך נסיעה בצער ועלה באש מפיצוץ. בצה"ל בודקים אם המטען הונח על הציר או הוצמד לנגמ"ש. כלי הרכב הרכב בער במשך זמן מאיר והמחלצים לא יכלו להגיע אליו במשך כשעתיים. בהמשך הצליח צה"ל לגרור אותו למקום בטוח.

"כוחות חי״ר, שריון והנדסה נכנסו בשיירות רכבים משוריינים למרחב כדי להתייצב בקווי ההגנה", אמר הערב דובר צה"ל דניאל הגרי. "הפיצוץ בנגמ״ש נגרם כתוצאה מאמצעי חבלה שהוטמן במרחב, או כתוצאה מירי טיל נ״ט. צוות של משרד הביטחון בוחן את הכלי".

דובר צה״ל הוסיף: "אנחנו ערים לעובדה שיש גופים שמפרסמים פרטים לפני הפרסום הרשמי של דובר צה״ל. אנחנו מבקשים, אנא, כבדו את המשפחות השכולות. המחויבות הראשונה שלנו בצה״ל היא אליהן, ולא נסטה מעיקרון זה".

מנהיג העדה הדרוזית בישראל, השייח מוואפק טריף, מסר את תנחומיו למשפחת מחמוד, ואמר כי "שוב אנו מגלים את השותפות והשוויון בנטל בשדה הקרב ובאובדן. שותפות זו וגם השוויון חייבים להיות גם בחיי היום-יום".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום