מתקפה חסרת תקדים של גלנט על הנשיא מקרון: "צרפת הוכיחה עוינות"

אחרי שנשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע על הקמת פורום ישראלי-צרפתי-אמריקני להרגעת המצב עם חיזבאללה, שר הביטחון הגיב: "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס"

שלו שינברג | מדיני 14.6.2024 | 14:20

גלנט בכנסת | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשיא צרפת עמנואל מקרון הודיע אתמול (חמישי) כי סוכם על הקמת פורום משולש של צרפת, ארה"ב וישראל, כדי לדון על הפחתת המתיחות בין חיזבאללה וישראל. בישראל מאוד לא אהבו את הדברים והכחישו אותם. 

עמיחי שטיין דיווח ב"כאן 11" כי שר הביטחון גלנט הגיב על כך: "צרפת הוכיחה עוינות ואיבה כנגדנו, תוך התעלמות בוטה ממעשי הזוועה שביצעו מחבלי החמאס... לא נהיה שותפים לוועדה להסדרת המצב הביטחוני בגבול הצפון אם צרפת תקח בה חלק". 

גורמים בכירים במשרד החוץ  פרסמו הסתייגות מדברי שר הביטחון שתקף את צרפת. לשכת גלנט הגיבה: "שהגורמים הבכירים ידברו בשמם ולא יסתתרו. ישראל לא תיתן לצרפת מעמד בדיון על צרכיה הבטחוניים בלבנון".

המטרה של הפורום היא למצוא בכיר בלבנון שישוחח בנפרד עם הבכירים האמריקנים והצרפתים. גורם המעורה בפרטים אמר: "זה מראה את המחוייבות מצד האמריקנים והצרפתים לפעול להשגת הסדר בצפון. האירועים האחרונים גורמים להאצת המהלכים לבנות מנגנון".

עמיחי שטיין דיווח כי היוזמה עלתה מספר ימים לפני ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בצרפת בשבוע שעבר. מקרון שוחח על כך עם ביידן - ולאחר מכן בכירים צרפתים ואמריקנים העלו את היוזמה בפני בכירים ישראלים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום