סיפור לשבת: האיש שניצל ממוות וזכה פעמיים בלוטו

הרב יצחק פנגר בסיפור נפלא לשבת על נהג משאית אוסטרלי שעבר תאונה והיה במצב של מוות קליני, הוא התעורר באורח נס ואף זכה בסכום כסף לרכישת רכב – מה קרה לאח"מ? איך זה קשור לפרשת השבוע? ואיך זה קשור לתקופה זו?

הרב יצחק פנגר | חרדים 14.6.2024 | 11:37

הגרלת לוטו. אילוסטרציה | צילום: pixabay

בשנת 1998, ביל מורגן, נהג משאית אוסטרלי בן 37, היה מעורב בתאונת דרכים תאונת הדרכים גרמה לו לסיבוך לבבי, שהידרדר להתקף לב, למוות קליני למשך 14 דקות - ומפה למצב של תרדמת למשך 12 יום.

במהלך הימים הללו הרופאים המליצו למשפחתו לנתקו ממכשירי ההחייאה, שכן סיכוייו לחיות נמוכים מאד. אבל בורא העולם החליט אחרת. ללא סיבה הגיונית הוא התעורר, חזר להכרה והחל לתקשר ללא שום נזק מוחי

כחלק מחגיגת ההחלמה שלו הוא החליט לקנות כרטיס גירוד של מפעל הפיס המקומי. והנה, כשהולך – אז הולך: הוא זכה ברכב טויוטה קורולה בשווי 30,000$. עד כאן חלק א'.

בדרך כלל הערוצים המקומיים לא מסקרים אדם שזוכה בהגרלה, אך מפאת המעבר החד – מתאונת דרכים, התקף לב, מוות קליני ותרדמת לזכייה בחיים וברכב – החליטו לעשות עליו סרט שמתעד ומשחזר את כל מה שהוא עבר

כשהגיעו בשחזור לקטע שבו הוא נכנס לחנות על מנת לקנות כרטיס גירוד, הוא קנה כרטיס, גירד, ו... שוב זכה, הפעם בפרס של 250,000$. תוך כדי שהוא כמעט מתעלף הוא ביקש מהצלם להפסיק לצלם, כדי שלא יקבל התקף לב נוסף...

בדרך כלל ה"מזל" לא דופק בדלתו של אדם בחינם. אדם צריך לעבור משהו, כדי לזכות למשהו.

בפרשת השבוע מסופר על אישה שבעלה חושד בה. אם נמצא שהוא חשד בה לחינם, כלומר היא עברה צער של ביזיונות לשווא, אומרת התורה: "...נִקְּתָה וְנִזְרְעָה זָרַע", ודרשו חז"ל שאם עד היום היא הייתה יולדת בקושי, מעכשיו היא תלד בקלות. אם היו לה ילדים פחות יפים, עכשיו יהיו יפים יותר, ועוד.

ללמדנו שכמו שבעסקים צריך להשקיע כדי להרוויח, פעמים שבחיים אנו עוברים קשיים, ביזיונות – ואנחנו רק נרוויח מכך. אם יש סיבה לתרעומת של השני עלינו, נקבל את זה באהבה, ככפרת עוונות. ואם אין סיבה, וחושדים בנו לחינם – לומדים מהפרשה שנזכה בכפל כפליים.

מכל מקום, בסוף האמת תצא לאור, והטוב ינצח. יהי רצון שיהיה כמה שיותר מהר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום