מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: האמריקאים תכננו לחלץ בעצמם חטופים אזרחי ארצות הברית

סוכנויות הביון האמריקאיות סיפקו כמות יוצאת דופן של מודיעין לישראל. הסיוע עזר למצוא את החטופים. בכיר ישראלי ציין כי ארצות הברית סיפקה תמונות לוויין מפורטות ביותר שהיו חסרות לישראל כדי לקבל תמונת מצב

דיווח: האמריקאים תכננו לחלץ בעצמם חטופים אזרחי ארצות הברית
אילוסטרציה. צילום: pixabay

מבצע חילוץ החטופים הנועז והקטלני לפני ששה ימים בעזה, נשען על מבצע איסוף מודיעין מאסיבי בו הייתה ארצות הברית השותפה החשובה ביותר של ישראל.

גורמים ישראלים אמרו ל'וושינגטון פוסט' שהם אסירי תודה על הסיוע האמריקאי, במקרים מסוימים האמריקאים העניקו לישראלים יכולות ייחודיות שחסרו להם לפני התקפות הפתע של חמאס.

ממשל ביידן אסר על ישראל להשתמש במודיעין שסופק על ידי ארה"ב כדי לפגוע במחבלי חמאס בפעולות צבאיות. המודיעין אמור לשמש רק לאיתור חטופים, שמונה מהם בעלי אזרחות אמריקאית, כמו גם את ההנהגה הבכירה של חמאס כולל יחיא סינוואר, אדריכל פיגועי ה-7 באוקטובר, ומוחמד דף, מפקד הזרוע הצבאית של חמאס. מותם של שלושה מתוך שמונת החטופים בעלי אזרחות של ארה"ב אושר, וגופותיהם עדיין מוחזקות בעזה, כך לפי גורמים ישראליים.

העיתון דיווח כי בשבועות הראשונים של המלחמה, גורמים ישראלים האחראים על איתור חטופים ברצועת עזה, ביקשו מידע ספציפי מארה"ב כדי לעזור לגשר על פערים במודיעין.

"הם סיפקו לנו יכולות שמעולם לא היו לנו לפני ה-7 באוקטובר", אמר בכיר ישראלי אחד, שסירב למסור פרטים. אבל בכיר ישראלי שני ציין כי ארצות הברית סיפקה תמונות לוויין מפורטות ביותר שהיו חסרות לישראל כדי לקבל תמונות מצב.

באוקטובר האחרון זמן קצר לאחר פרוץ המלחמה, היו באזור כוחות אמריקאים כדי לחלץ אזרחים אמריקאים שחמאס חטף, כך אמרו גורמים אמריקאים בהווה ובעבר, הבקיאים בנושא ל'וושינגטון פוסט'.

"אם היינו מצליחים להשיג באופן חד צדדי מידע שנוכל לפעול על פיו, והיינו חושבים שבאמת נוכל להוציא את החטופים האמריקאים בחיים, היינו פועלים, אבל היה מעט מאוד מידע ספציפי על חטופים אמריקאים", אמר בכיר אמריקאי לעיתון.

החילוץ המוצלח בשבוע שעבר הסתמך על מידע מדויק על מיקומם של החטופים, "הרמה של המודיעין שהיה, זה משהו שהיה חסר לישראל במשך שנים בעזה, בשל הסתמכות יתר על טכנולוגיה וכישלון בבניית רשת של סוכנים אנושיים בשטח. מיעוט המודיעין האנושי, בין השאר, היה הגורם לכישלון של ישראל בזיהוי והבנת התכנון של חמאס לפיגועי 7 באוקטובר" כך לפי גורמי מודיעין אמריקאים.

"חשבנו שחמאס לא יעז לתקוף", אמר בכיר לשעבר במודיעין לעיתון. הפיגועים ב-7 באוקטובר הביאו את חמאס לראש סדר העדיפויות של ישראל, כמו גם של ארצות הברית.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום