צבא ארה"ב שוקל לפרק זמנית את המזח ולהעבירו חזרה לישראל

צבא ארה"ב עשוי שוב לפרק זמנית את המזח עליו הוכנס סיוע הומניטרי מול חופי עזה, עקב גלים גבוהים. בניית המזח עלתה 230 מיליון דולר, אבל המזח שנבנה בחופזה לא תוכנן להתמודד עם מימיו השוצפים של הים התיכון

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 14.6.2024 | 09:22

משאיות סיוע על המזח | צילום: U.S. Central Command

צבא ארה"ב שוקל לפרק זמנית את המזח עליו הוכנס סיוע הומניטרי מול חופי עזה ולהעבירו חזרה לישראל, בשל החשש שגלים גבוהים עלולים שוב לשבור אותו, וזאת ימים ספורים לאחר חידוש פעולות העברת הסיוע, כך דיווחה רשת CNN.

זו תהיה הפעם השנייה בתוך מספר שבועות שהמזח נאלץ להיגרר חזרה לנמל אשדוד. החלטה סופית תתקבל היום (שישי) כך אמרו גורמים רשמיים. 

כזכור בתחילת החודש התפרק המזח ונגרם לו נזק כבד, המזח נגרר לאשדוד לצורך תיקונים שנמשכו למעלה משבוע. הוא הועבר בחזרה לעזה בשבוע שעבר וחזר לפעול, אך שוב נאלצו האמריקאים להפסיק את השימוש בו בגלל גלים גבוהים.

גורמים רשמיים אמרו ל-CNN שהמצב בים רק החמיר. בינתיים, חלוקת סיוע הומניטרי של תוכנית המזון העולמית, הושעתה.

כזכור אתמול דיווחנו כי בניית המזח עלתה 230 מיליון דולר, אבל המזח שנבנה בחופזה לא תוכנן להתמודד עם מימיו השוצפים של הים התיכון, המצב בים צפוי להחמיר במהלך הקיץ, והלוגיסטיקה של העברת הסיוע מהמזח לאוכלוסיית עזה לא הוכיחה את עצמה. המבנה הצף התפרק בסוף החודש שעבר לאחר 10 ימי פעילות, ארגונים הומניטריים כמעט ויתרו על תכנון תוכניות ארוכות טווח להכנסת המזון דרך המזח.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום