מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בכיר חמאס: "לאף אחד אין מושג כמה חטופים עדיין בחיים"

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר בריאיון לרשת CNN מביירות, כי "לאיש אין מושג כמה חטופים נותרו בחיים". הוא אמר כי "ישראל חייבת לסגת מעזה לחלוטין"

בכיר חמאס: "לאף אחד אין מושג כמה חטופים עדיין בחיים"
אוסאמה חמדאן צילום: MEMRI

גורלם של 120 בני החטופים שנותרו בעזה הוא קריטי לכל עסקה בין ישראל לחמאס. אבל בכיר בחמאס אמר ל-CNN כי "לאף אחד אין מושג כמה מהם בחיים", וכי כל עסקה לשחרורם חייבת לכלול הבטחה להפסקת אש קבועה ולנסיגה מוחלטת של הכוחות הישראליים מעזה.

בראיון ל-CNN, אמר דובר חמאס וחבר הלשכה המדינית, אוסמה חמדאן, כי ההצעה האחרונה שעל השולחן שהוכרזה לראשונה על ידי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בסוף החודש שעבר אינה עומדת בדרישות הארגון לסיום המלחמה.

חמדאן אמר ל-CNN כי חמאס זקוק ל"עמדה ברורה מישראל כדי לקבל את הפסקת האש, שכוללת נסיגה מוחלטת מעזה, ולתת לפלסטינים לקבוע את עתידם בעצמם, את השיקום, הסרת המצור ואז אנחנו מוכנים לדבר על עסקה הוגנת לגבי חילופי חטופים באסירים".

חמדאן אמר ל-CNN כי משך הפסקת האש הוא נושא מרכזי עבור חמאס, אשר מודאג מכך שלישראל אין כוונה להמשיך את השלב השני של העסקה הכולל סיום הלחימה, "ישראל חייבת לסגת מעזה לחלוטין" אמר.

"הישראלים רוצים את הפסקת האש רק לשישה שבועות ואז הם רוצים לחזור ללחימה, האמריקאים עד עכשיו לא שכנעו את הישראלים לקבל הפסקת אש קבועה", אמר, והוסיף כי הוא מאמין שארה"ב צריכה לשכנע את ישראל לאשר הפסקת אש קבועה כחלק מההסכם.

חמדאן התחמק שוב ​​ושוב במהלך הראיון מכל שאלה הקשורה לסבלם של הפלסטינים בעזה. הוא כינה את פיגועי הטרור ב-7 באוקטובר, "תגובה נגד הכיבוש".

ישראל האשימה את חמאס בשימוש באזרחים בעזה כמגן אנושי, ובתחילת השבוע פרסם ה'וול סטריט ג'ורנל' הודעות שהודלפו מטעם סינוואר, כי סינוואר אמר למנהיגי חמאס אחרים, כי העמדה שלו היא בלתי מתפשרת לגבי המשך הלחימה, ללא קשר למחיר אנושי ממנו סובלים הפלסטינים. 

חמדאן אמר ל-CNN שההודעות "היו מזויפות". "אלה היו הודעות מזויפות שנעשו על ידי מישהו שאינו פלסטיני וזה נשלח ל'וול סטריט ג'ורנל' כחלק מהלחץ נגד חמאס ונגד המנהיג", אמר מבלי לספק ראיות. "אף אחד לא יכול להשלים עם הרג הפלסטינים של בני עמו".

חמדאן שאמר כי הוא לא יודע כמה חטופים עדיין בחיים, הוסיף. "אין לי מושג לגבי זה. לאף אחד אין מושג לגבי זה", הוא טען מבלי לספק ראיות, שהמבצע הישראלי לשחרור ארבעה חטופים בשבת הביא למותם של שלושה נוספים, כולל אזרח אמריקאי.

כשנשאל על עדותו של רופא שטיפל בחטופים המשוחררים ואמר שהם סבלו מהתעללות נפשית ופיזית והוכו מדי שעה, חמדאן האשים שוב את ישראל בסבלם.

"אני מאמין שאם יש להם בעיה נפשית, זה בגלל מה שישראל עשתה בעזה. כי אף אחד לא יכול להתמודד עם מה שישראל עושה, מפציצה כל יום, הורגת אזרחים, הם ראו את זה בעיניהם", הוא אמר כי אם משווים תמונות של החטופים שצולמו לפני ואחרי שבי של שמונה חודשים, "הם נראים טוב יותר מבעבר" טענה שהיא שקרית בעליל.

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום