שגריר צרפת: "חיזבאללה מצויד פי עשרה, פי מאה, מאורגן יותר"

שגריר צרפת בישראל בראיון על המו"מ לפתרון דיפלומטי בצפון "העקרונות מוסכמים על כולם". האפשרות למבצע ישראלי נגד חיזבאללה "אין מלחמות קטנות". וגם הראיון של נתניהו לטלוויזיה הצרפתית "הופתענו לראות מנהיג זר מתראיין רגע לפני בחירות"

ישראל לפקוביץ | מדיני 13.6.2024 | 22:49

השריפות בצפון | צילום: Ayal Margolin/Flash90

פרדריק ז'ורנס שגריר צרפת בישראל התייחס לשלל נושאים בוערים בראיון לעמיחי שטיין בכאן חדשות.

על חיזבאללה אמר: "למעשה, אני מרגיש שהם איכשהו צוברים ביטחון. הם מתכתשים עם ישראל כבר שמונה חודשים. הם למדו על נקודות התורפה והם משתמשים בהן. ראינו איך הם מפילים את המל"טים. אז כן, אנחנו מודאגים מאוד אבל מחויבים לחלוטין לעבוד על הפתרון". 

הוא נשאל האם המשא ומתן נמשך בימים אלה בין שתי המדינות?: "לא מתנהל משא ומתן כרגע, וחיזבאללה עדיין לא מוכן לכך. שני הצדדים די מסכימים על מה יהיו פרמטרי הליבה. אבל אנחנו לא בשלב שאנחנו מכנים ב"שלב הניסוח הדיפלומטי". מתווכים על מילים, מגדירים דברים. מה יהיה מנגנון אימות? כמה רחוק חיזבאללה יסוג לאחור. הבעיה הגדולה היא איך מתחילים את המשא ומתן? וכאן זה מתחיל להיות מסובך. כי ישראל אומרת שהיא רוצה לנתק את הקשר ממה שקורה בעזה. וחיזבאללה לא מוכן".

על האפשרות של "מבצע ישראלי" נגד חיזבאללה אמר: "כפי שצ'רצ'יל אומר, אין דבר כזה מלחמה חלקה. המלחמה הנוכחית שאנחנו מתמודדים איתה, שישראל סובלת בעזה וגם הפלסטינים סובלים ממנה מאז אוקטובר. זה נמשך כבר שמונה, תשעה חודשים נגד חמאס. חיזבאללה מצויד פי עשרה, פי מאה, מאורגן יותר. ואנחנו יודעים שכל המערכות הישראליות בלבנון נחלו הצלחה חלקית במקרה הטוב. כשבכירים ישראלים אומרים לי: אפשר לעשות מלחמה קטנה בלבנון - אני אומר היזהרו מחישוב מוטעה".

לגבי יחסי הנשיא מקרון וראש הממשלה נתניהו אמר: "הם שותפים. זה לא תמיד קל. יש גם שיחות קשות. אז כן, יש בינינו נקודות מחלוקת, אבל מה שחשוב לי זה שהם יראו אחד את השני כרלוונטיים להבאת פתרונות". 

על הראיון שהעניק נתניהו החודש לטלוויזיה הצרפתית אמר: "זה נכון בצרפת פחות מקובל שמנהיג זר נותן ראיון רגע לפני בחירות, היה משפט אחד, אתם יודעים, שרמז לקשיים שלנו כשהיינו במלחמה במאלי, אז הייתי אומר שכן, הופתענו שזה קרה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום