כך נראה ביתו החדש של האדמו"ר מדושינסקיא

האדמו"ר מדושינסקיא עובר בימים אלו דירה לאחר תוכניות להרחבת בית המדרש הגדול של החסידות ומעבר הישיבה לעיר אלעד. 'בחדרי חרדים' עם פרסום ראשון של הדירה החדשה של הרבי ומה יהיה בכל קומה?

משה ויסברג | חרדים 13.6.2024 | 22:51

הבית החדש של הרבי מדושינסקיא | צילום: באדיבות המצלם

בימים האחרונים הושלם ברוב פאר והדר ביתו החדש של האדמו"ר מדושינסקיא הממוקם ברחוב יקים פינת שמואל הנביא בירושלים סמוך ונראה למרכז החסידות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בתקופה הקרובה מתכוננים בחצר חסידות דושינסקיא להרחבת בנין ביהמ"ד הגדול 'היכל מהרי"ץ' דושינסקיא, מרכז חצר קדשו של האדמו"ר בעקבות כך שבית המדרש אינו יכול להכיל את החסידים בפרט בחגים.

הרבי מדושינסקיא | צילום: שוקי לרר

לפי התוכניות, ביהמ"ד הגדול יורחב לכיון צד דרום, הכיוון של הרחוב הראשי שמואל הנביא, שני אגפים מבנייני הישיבה הגדולה ישמשו להרחבת ביהמ"ד הגדול לאור זאת שהישיבה הגדולה מתכוונת לעבור בתקופה הקרובה לקמפוס הענק של קרית ישיבת דושינסקיא בעיר אלעד, שם הולכים ונבנים בנייני הישיבה.

בקומה התחתונה של בנייני הישיבה שוכנת הדירה של אדמו"רי בית דושינסקיא, שם באותו מקום התגורר האדמו"ר מהרי"ם דושינסקיא זצ"ל גאב"ד העדה החרדית במשך כל ימי הנהגתו, ושם גם מתגורר בנו האדמו"ר שלאור התוכניות יעבור דירה משם. 

לפני כשנה החלו לבנות בנין מיוחד עבור ביתו של הרבי. הבנין נבנה ברחוב יקים פינת שמואל הנביא, סמוך ונראה לבנייני הישיבות וביהמ"ד הגדול, באותו מבנה עתיק ומיתולוגי התגורר חכם אליהו אבא שאול זצ"ל, אביו של מרן הגאון רבי בן ציון אבא שאול זצ"ל - ראש ישיבת 'פורת יוסף'.

לפני כ-10 שנים נרכש הבנין ע"י הנהלת מוסדות דושינסקיא והמבנה שימש לחדרי פנימיה לתלמידי הקיבוץ בישיבת דושינסקיא, וכן שימש עבור משרדים של ארגוני התורה והחסד של הקהילה.

במהלך השנה האחרונה חודש כל הבנין ועבר שיפוצים נרחבים מבית ומבחוץ, והושלם לאחרונה בהדרו כיאה למעונו של האדמו"ר.

הבית לפני השיפוץ | צילום: ארכיון

משכן ביתו של הרבי מכיל 3 קומות, בקומת הכניסה נבנה ה'פראווען-שטוב' לקבלת קהל אלפי החסידים, התלמידים ועמך בית ישראל הבאים לקבל עצה ותושיה, ולהתברך בדבר ישועה ורחמים.

כמו כן נבנו באותה קומה, היכל בית המדרש ובית תפילה מיוחדש שימש את הרבי ומקווה טהרה מהודר, בקומות העליונות ישכון מעון הקודש והסוכה.

מעון הקודש נבנה ע"י הרבני הנגיד ר' חיים הערש גאלד מבורו פארק, מנאמני ביתו של האדמו"ר מדושינסקיא ומראשי התאדות תלמידי דושינסקיא בארה"ב שתרם את בית המדרש לע"נ בתו מרת צארטיל מייזלס ע"ה שנפטרה בצעירותה לפני 3 שנים ועל שמו גם ייקרא בית התפילה במעון הקודש 'בית ר' חיים הערש גולד'.

בחודש שבט האחרון נערך מעמד קביעת מזוזה בראשות הרבי ובהשתתפות נדיב הבנין וכל המשפחה וכן השתתף יו"ר התאחדות התלמידים בארה"ב הנגיד הרב הערשל הרבסט וכל בני משפחת המלוכה.

בימים הקרובים יחל האדמו"ר מדושינסקיא לקבל את קהל עדתו במשכן הקודש החדש. כמו"כ החלו להעביר את אלפי הספרים של האדמו"ר למעון החדש, כשבבית גנזיו של האדמו"ר נמצאים אלפי ספרי קודש, חלקם נדירים והיסטוריים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום