מבזקים +
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 23°c
באר שבע 21°c
חיפה 24°c
ירושלים 23°c
בית שמש 23°c
בני ברק 32°c
אשדוד 23°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הוביל למחדל? נתניהו והאלוף נפגשו רק פעמיים עד ה-7 באוקטובר

לפי מקורות המעורים בנושא, התקיימו בסך הכל שתי פגישות כאלה - אחת מהן בימיה הראשונים של הממשלה, זאת חרף הנוהג לפיו ראש הממשלה פוגש את ראש אגף המודיעין בצה"ל, המוגדר כמעריך הלאומי, באופן תכוף

הוביל למחדל? נתניהו והאלוף נפגשו רק פעמיים עד ה-7 באוקטובר
אהרן חליוה / בנימין נתניהו צילום: תומר נויברג / יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה נתניהו וראש אגף המודיעין חליוה נפגשו פעמיים בלבד מאז החלה כהונתו של נתניהו בשלהי שנת 2022 ועד לפרוץ המלחמה. 

מאז כניסתו לתפקיד של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקדנציה הנוכחית שהחלה בדצמבר 2022, ועד לשבעה באוקטובר, התקיימו רק שתי פגישות בין רה"מ נתניהו לבין המעריך הלאומי, ראש אמ"ן - כך לפי דיווח של גילי כהן ב'כאן 11'.

לפי מקורות המעורים בנושא, התקיימו בסך הכל שתי פגישות כאלה - אחת מהן בימיה הראשונים של הממשלה, זאת חרף הנוהג לפיו ראש הממשלה פוגש את ראש אגף המודיעין בצה"ל, המוגדר כמעריך הלאומי, באופן תכוף.

לפי מקורות המעורים בתדירות הפגישות בין ראשי ממשלה לראשי אגף המודיעין, בעבר היו נהוגות פגישות בתדירות גבוהה הרבה יותר: אחד מראשי אמ"ן לשעבר אמר כי נפגש עם ראשי ממשלה בתדירות של אחת לשבועיים. אחר ציין פעם בחודש. לדברי גורם המעורה בשיח בין הדרג המדיני לצבאי, הדבר מעיד על חוסר אמון בין המערכות השונות, ומהווה טעם לפגם בעבור שני האישים. 

ממשרד רה"מ נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, בתקופה המוצגת בפנייתכם ראש הממשלה נתניהו קיים קשר רציף ותקין עם ר' אמ"ן. ממוצע פגישות עבודה אישיות בין ראש ממשלה לר' אמ"ן בשנים האחרונות הוא פעמיים בשנה. הדבר תקף לשלושת ראשי הממשלה האחרונים. 

מעבר לפגישות ההעבודה האישיות, ר' אמ"ן נכח בעשרות דיונים ומפגשים עם ראש הממשלה, והביע בהם את דעותיו באופן חופשי; ביניהן: דיונים ביטחוניים, דיוני קבינט, אישורי מבצעים, ביקורי רה"מ באמ"ן ועוד".

מדובר צה''ל לא נמסרה התייחסות.

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום