מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גיבורי "מבצע ארנון" משחזרים לראשונה: "נועה שאלה 'אמא בחיים?'"

לוחמי הימ"מ שלקחו חלק בחילוץ החטופים ב"מבצע ארנון" סיפרו על הרגעים הדרמטיים: "הם היו מאוד מפוחדים, גם בגלל הפיצוצים... הם היו מאוד קואופרטיביים, דילגו איתנו תחת אש"

גיבורי "מבצע ארנון" משחזרים לראשונה: "נועה שאלה 'אמא בחיים?'"
לוחמי ימ"מ צילום: פלאש 90

שלושה מאנשי הימ"מ שלקחו חלק במבצע ארנון בו חולצו נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב משבי חמאס, התראיינו ל"ווינט" וסיפרו על הרגעים הדרמטיים. 

רפ"ק א' שיחזר: "המטרה המרכזית הייתה להגיע לחטופים כמה שיותר מהר. החוליה שחברה אליהם ניסתה להרגיע אותם. הם היו מאוד מפוחדים, גם בגלל הפיצוצים. בשלב הזה אנחנו מתדרכים אותם בקצרה, מביאים להם אפוד קרמי וקסדות. הם היו מאוד קואופרטיביים, דילגו איתנו תחת אש". 

פקד ע', שחילץ את נועה ארגמני, סיפר: "היא הייתה מפוחדת, ישבה בפינת המיטה במצב של הלם. אחד הלוחמים אמר לה: 'באנו להציל אותך', והיא באמת הייתה בשוק, אפילו אמרה 'שנייה'. ברכב נועה ישבה רועדת, ואז הסתכלה עליי ושאלה: 'אמא שלי בחיים?' עניתי לה: 'כן'. והיא הסתכלה על כולם ושאלה: 'אתם בטוחים?'". 

בריאיון ל"חדשות 12" סיפרו הלוחמים: "היא הייתה יחפה, הייתה מאוד מבוהלת. אני חושב שהיא לא הבינה, היא עדיין לא הבינה. אמרנו לה, 'באים להביא אותך הביתה, באנו להציל אותך'. לקחנו אותה - וטסנו החוצה".

הלוחמים סיפרו על הרגעים שלאחר המבצע: "אנחנו מהר מאוד יורדים לקרקע, יורדים לבכות, אבל אנחנו מבינים שהדבר הזה לא נגמר. אצלנו ביחידה, עשינו את שלנו - אנחנו מבינים שיש לנו עוד דרך ארוכה. יש לנו עוד משימות לעשות, יש לנו עוד אנשים שצריך להחזיק. ואחת השיחות שלי עם ארנון, הוא אמר - 'אנחנו, זה המשימה של חיינו'. זה הדברים שצריך לעשות. יש לנו מר, אבל אנחנו צריכים את המתוק. ממשיכים. ככה היחידה ממשיכה".

בהתייחסו לרפ"ק ארנון זמורה הי"ד שנפל במבצע סיפר רס"ב י' כי הוא "היה בחור ערכי, מפקד, חבר, לוחם. היחיד שהיית רוצה לידך באירוע כזה".

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום