תקרית חריגה: לוחם מילואים פתח באש בעיר העתיקה, בן 25 נפצע קשה

לוחם מילואים ביחידה מובחרת בחופשה פתח באש בעיר העתיקה בירושלים בעקבות קטטה אלימה שהתפתחה במקום - ופצע צעיר בן 25 באורח קשה. היורה: "תפסו לנו את הנשק, הותקפנו באגרטלים. יריתי כמוצא אחרון"

שלו שינברג | חדשות בארץ 12.6.2024 | 23:31

זירת הירי | צילום: דוברות המשטרה

לוחם מילואים ביחידה מובחרת שנמצא בחופשה פתח באש בעיר העתיקה בירושלים ופצע בן 25 באורח קשה, זאת לאחר קטטה אלימה שהפתחה במקום. 

חקירה ראשונית של המקרה העלתה כי במקום התפתח דין ודברים שהוביל לקטטה בין ארבעה צעירים שהלכו ברחוב חמושים בנשק - חייל צה"ל בסדיר ושני חיילי מילואים, אשר כולם בלבוש אזרחי, ואזרח נוסף שהיה עמם - לבין מספר מקומיים. 

החייל סיפר בעדותו: "הגעתי לירושלים לחופשה יחד עם בני משפחתי. התחיל דין ודברים עם מקומיים, והם לא נתנו לנו להמשיך. היינו עם משפחות וילדים, ובשלב מסוים תפסו את הנשק ובני משפחתי צעקו לשוטרים - אבל במשך חמש דקות לא הגיעו כוחות. בזמן הזו הותקפנו באגרטלים, ניסו לעשות בנו לינץ'. יריתי כדור בודד כמוצא אחרון".

במשטרה עידכנו כי כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים בפיקוד ממ"ז ירושלים הוזעקו למקום, בהם חוקרי זיהוי פלילי שהחלו באיסוף ממצאים וראיות.

בעקבות התקרית הועברו לטיפול רפואי בבית חולים 4 אנשים, בהם אחד בן 25 במצב קשה עם פציעות חודרות ושלושה אנשים נוספים במצב קל - תושבי מזרח ירושלים והעיר העתיקה. 

המשטרה מסרה כי "עד כה לא עולה חשד או אינדיקציה לאירוע פח״ע. לצד זאת לדברי אחד החיילים שירו, במהלך ההתרחשות חש מאויים - וטענה זו תיבדק בחקירה. ארבעת המעורבים הועברו למרחב דוד. במקביל בשל מעורבות החיילים בירי - דיווח אודות המקרה הועבר למצ״ח".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום