המשטרה: "שוטרים נפצעו", השופט שחרר את הצעיר החרדי: "לא ראיתי ראיות"

המשטרה ביקשה להאריך בארבעה ימים את מעצרו של הצעיר החרדי שנעצר בברוטאליות - וטענה כי תקף שוטרים וגרם לפציעתם | נשיא בימ"ש השלום דחה את מרבית טענות המשטרה ושחרר אותו למעצר בית: "לא ראיתי ראיות לחבלות בגופם של השוטרים"

אבי גדלוביץ' | חדשות בארץ 12.6.2024 | 22:25

המעצר האלים בירושלים | צילום: מתוך התיעוד

המשטרה טענה כי מעצר הצעיר החרדי ביום שלישי בירושלים, בוצע לאחר שהאחרון תקף שוטרים וגרם לפציעתם. על רקע הטענות לתקיפת שוטרים, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בארבעה ימים. אלא שנשיא בית משפט השלום בעיר, השופט שמואל הרבסט, דחה את מרבית טענות המשטרה ושחרר את החרדי למעצר בית. גם בקשת המשטרה לעכב את השחרור לטובת הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי - נדחתה.

בתגובה לתיעוד שפורסם ב'בחדרי חרדים', ניסתה לטעון המשטרה כי העצור, מבלי כל סיבה, תקף את השוטרים באלימות. "תקיפה זו הובילה לכך שהם נזקקו לטיפול רפואי בשל חבלות שגרם להם. בעקבות התקיפה האלימה, השוטרים בסיוע של המאבטחים השתמשו בכוח בניסיון להשתלט עליו ולעצור את החשוד התוקף שהתנגד למעצר", מסרה המשטרה בתגובתה.

"מדובר במשיב אחד שמולו היו מספר שוטרים ופקחי הרכבת הקלה. לא ראיתי ראיות לחבלות בגופם של השוטרים, אם כי עיינתי בהצהרה לפיה, אחד מהם נזקק לפינוי לטיפול רפואי", קבע השופט הרבסט בהחלטתו. "עיינתי בחומר החקירה וכן בסרטונים שהוצגו, ואכן התנהגותו של המשיב מטרידה, אך עם זאת, מדובר במקרה המשוייך לרף הנמוך של עבירות תקיפת השוטרים", הוסיף השופט. 

בתיעוד שפורסם נראו שוטרים עוצרים בברוטאליות גבר חרדי ממוצא אמריקאי ברחוב יפו בירושלים, תוך שהם מפעילים נגדו כח רב. בתיעוד נראה השוטר חונק את הגבר, שקורא לסיוע. "Help, Help" (עזרה עזרה), נשמע העצור בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות. כשאחת הנשים תמהה לפשר האלימות, השיב לה השוטר בגסות: "סתמי את הפה".

שר הבריאות אוריאל בוסו הגיב לתיעוד ואמר: "הקלות שבה שוטרים נוהגים באלימות נגד אזרחים היא בלתי נסבלת וחצתה כבר את גבולות ה״סדר הציבורי״. חייבים לשים לזה סוף!".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "כך נראה תיאור מעוות לחלוטין של המציאות. בניגוד לנטען החשוד נעצר בגין תקיפת שוטרים, שהובילה לפציעתם. אמש בשעות הערב, צוות שיטור עירוני סייע בזיהויו של אדם לבקשת פקחי הרכבת הקלה בירושלים. למקום הגיע אדם נוסף שבשלב מסוים ומבלי כל סיבה, תקף את השוטרים באלימות. 

תקיפה זו הובילה לכך שהם נזקקו לטיפול רפואי בשל חבלות שגרם להם. בעקבות התקיפה האלימה, השוטרים בסיוע של המאבטחים השתמשו בכוח בניסיון להשתלט עליו ולעצור את החשוד התוקף שהתנגד למעצר. החשוד הועבר לחקירה במשטרה בחשד לתקיפת שוטרים, במטרה למצות עמו את הדין בגין מעשיו החמורים". כחלק מתגובת המשטרה, הועבר "תיעוד מרגעי התקיפה שבו בעט העצור בשוטרים". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום