ההסלמה בצפון: "כמו צפרדע בסיר שכל יום מתבשלת עוד מעלה"

"אנחנו די אובססיביים עם הסיכולים הממוקדים אבל הם לא משבשים את הפעילות של חיזבאללה"

מאיר גלבוע | חדשות בארץ 12.6.2024 | 22:34

השריפות בצפון | צילום: פלאש 90

אלוף במיל' גיורא איילנד, ראש אגף המבצעים, טוען כי המלחמה מול לבנון כבר כאן ובהיקף נרחב, רק שאנחנו לא כ"כ מרגישים אותה כי ההסלמה היא הדרגתית.

"אנחנו במידה רבה במצב של הסלמה, כמו צפרדע שהכניסו בשבעה באוקטובר למים פושרים והצד השני מעלה על יום מעלה אחת ולנו זה מרגיש נסבל, אבל בשלב מסוים הצפרדע נצלית אבל היא לא שמה לב כי המעבר מאוד הדרגתי", הוא אומר.

"זה בדיוק התהליך שקורה כרגע", טוען איילנד. לדבריו, "יש פה שתי רמות של התייחסות מבחינת ישראל למצב הזה: הדבר הראשון הוא האם אנחנו מסוגלים לצאת למלחמה כוללת בלבנון, ואם לא אז מה עושים. תחת ההנחה שלא, הפעילות הישראלית לדעתי מפספסת לחלוטין את המטרה", מסביר איילנד.

לדבריו, "אנחנו די אובססיביים עם הסיכולים הממוקדים אבל הם לא משבשים את הפעילות של חיזבאללה ולכן אין בהם אפקט של ממש".

מה כן מפריע לחיזבאללה? איילנד טוען כי הכפרים השיעים בדרום לבנון היו צריכים לבעור בתגובה לשריפות בצד הישראלי - צעד שהיה גורם ללחץ כבד על חיזבאללה, אך ישראל נוהגת בזהירות יתרה, אולי בגלל דרישה אמריקאית שלא לפתוח חזית לפני הבחירות בארה"ב. 

נקודה נוספת שמעלה איילנד היא שגם אם ארה"ב תתן אור ירוק להילחם נגד חיזבאללה, היא לא תאשר להילחם נגד מדינת לבנון עצמה. "מדינת ישראל לא תוכל לנצח את חיזבאללה בזמן סביר ומחיר סביר אם היא תלחם רק נגדו".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום