מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חיסול בכיר חיזבאללה, מטח ענק לצפון ותשובת חמאס לעסקה

צה"ל הודיע באופן רשמי על חיסולו של בכיר חיזבאללה, "אבו-טאלב" | בעקבות חיסול הבכיר, חיזבאללה שיגר כ-200 רקטות לגליל | בתשובתו למתווכות דחה ארגון הטרור חמאס את מתווה העסקה שהציג הנשיא האמריקני ביידן | סיכום חדשות החג

חיסול בכיר חיזבאללה, מטח ענק לצפון ותשובת חמאס לעסקה
פעילות הכוחות ברצועה צילום: דובר צה"ל

סיכום חדשות החג: 

● צה"ל הודיע באופן רשמי על חיסולו של בכיר חיזבאללה, "אבו-טאלב", מפקד יחידת "נאסר", בתקיפה של חיל האוויר. יחד עם אבו-טאלב נהרגו עוד שלושה מפקדים מחזית הדרום של חיזבאללה.

● בעקבות חיסול הבכיר, חיזבאללה שיגר כ-200 רקטות לגליל במטח המשמעותי ביותר מאז פרצה המלחמה. מטח חריג זה גרם לשריפות בכמה מוקדים בצפון הארץ.

●דיווח CNN: גורמי מודיעין בארצות הברית סבורים כי מנהיג חמאס ברצועת עזה יחיא סינוואר מאמין שארגון הטרור מסוגל לשרוד את התקפותיה של ישראל.

● בתשובתו למתווכות דחה ארגון הטרור חמאס את מתווה העסקה שהציג הנשיא האמריקני ביידן, כך אמר גורם ישראלי שטען כי ישראל קיבלה את תשובת חמאס להצעה הישראלית.

● מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר שחמאס הכניס שינויים לעסקה שעל הפרק: "ישראל הסכימה להצעה, חמאס לא. אם חמאס ימשיך לומר לא, זה יהיה ברור לעולם שהם החליטו להמשיך במלחמה שבה הם החלו.עם חלק מהשינויים ניתן לעבוד, עם אחרים לא".

● דוח חדש של האו"ם טוען: "ישראל ביצעה פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות בעזה". הדו"ח בדק את אירוע המלחמה מרגע פריצתה ב-7 באוקטובר ועד סוף 2023.

● לוחמי אוגדה 162 ממשיכים לפעול במרחב רפיח. במהלך היממה האחרונה, לוחמי חטיבת גבעתי חיסלו חוליות מחבלים חמושים בהתקלויות פנים אל פנים ולוחמי חטיבת הנח"ל איתרו והשמידו מספר מבנים ממולכדים במרחב לצד אמצעי לחימה. כמו כן, כוחות צק"ח 401 חיסלו מספר מחבלים חמושים ואיתרו במרחב מחסניות, וסטים וציוד צבאי נוסף.

● אזעקות נשמעו ברחבי הגליל, ובטבריה אף הופעלה אזעקה לראשונה מאז אוקטובר. ביישוב סאסא זוהתה פגיעה ישירה במבנה. מוקד השריפות המרכזי אחרי המטחים היה יער ביריה. מפקד מחוז צפון, טפסר יאיר אלקיים, אמר כי "בעקבות ירי מסיבי לצפון הבוקר, פרצו שריפות שהתפשטו וסיכנו יישובים ומתקנים אסטרטגיים. אנחנו נמצאים בשליטה בכל האירועים והצוותים פועלים לבצע כיבוי סופי ולהגיע לשליטה מלאה".

 

בחדרי חרדים

art

 צבע אדום