מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
ט"ז תשרי התשפ"ה | 18.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אימו של אלמוג מאיר: "שלושת החטופים לא איבדו תקווה"

אימו של אלמוג מאיר ג'אן סיפרה מבית החולים כי שלושת החטופים הוחזקו יחדיו במשך חצי שנה: "הם פיתחו שפה וסימנים משלהם, אלמוג למד ערבית ורוסית"

אימו של אלמוג מאיר: "שלושת החטופים לא איבדו תקווה"
אלמוג מאיר צילום: באדיבות המשפחה

אורית, אמו של אלמוג מאיר ג'אן נשאה היום דברים בבית החולים שיבא, וחשפה מעט מהחוויות הקשות שעבר בנה בשבי החמאס - זאת יומיים אחרי שחרורו עם שלושה חטופים נוספים ב"מבצע ארנון". 

אורית הבטיחה שלא תפסיק כעת להיאבק למען 120 החטופים, זאת על אף שבנה שוחרר. "אתמול היה יום ההולדת שלי והמשאלה שלי התגשמה", אמרה. "לא הפסקתי לחייך מאז שאלמוג חזר אליי. כל מה שאני יכולה לעשות עכשיו זה לחבק אותו. אתמול בלילה היה לי לילה ראשון של שינה מלאה אחרי שמונה חודשים". 

אורית המשיכה: "משאלת יום ההולדת שלי היא שכל משפחות החטופים ירגישו כך, אני אחת מברי המזל. יש 120 משפחות חטופים שמחכות, בלי שהן יכולות לישון, בלי להפסיק לחשוב על יקיריהם בעזה". 

אורית סיפרה על שיחת הטלפון בה הודיעו לה על שחרור בנה: "שאלתי שוב ושוב האם הוא שוחרר וחי? היא אמרה שכן. צרחתי וכולנו התחלנו לומר 'עם ישראל חי'. זה היה כל כך יפה", כך לפי דיווח "ווינט". 

על חוויות בנה סיפרה: "אלמוג היה שמונה חודשים בשבי. זה הרבה זמן. הוא חווה כל מיני חוויות אבל מה שאני יכולה לומר זה שהקשר שלו עם החטופים האחרים מאוד עזר לחזק את הרוח והתקווה והאמונה. החיבור והקשר שנוצר נתן להם המון כוח, וזה מה שחיזק אותם. הם לא איבדו תקווה עד שחולצו. הם כל הזמן היו בתחושה שיגיע היום הזה שהם יחזרו. אלמוג חזק וצריך לעבור דרך זה לא פשוט, תחשבו שכאילו לא היית לו זהות בשמונה חודשים האלה. לקחו לו את החירות". 

עוד סיפרה כי אלמוג היה חשוף מעט לתקשורת במהלך השבי באמצעות רשת אל-ג'זירה: "הם קלטו הרבה דברים. הוא למד את השפה הערבית. ורוסית - כי אנדריי דיבר רוסית. היה להם הרבה זמן לשוחח ביניהם. החיבור היה חזק". לדבריה, השלושה פיתחו "שפה משלהם": "היו להם כינויים, סימנים משלהם". 

אורית קראה לעסקה לשחרור חטופים: "הדחיפות פה מאוד גבוהה", אמרה. "זה הזמן להחזיר את החטופים הביתה. מי שלקבורה ומי שלשיקום. הם חייבים להיות כאן עכשיו".

בחדרי חרדים

 צבע אדום