מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
ט"ז תשרי התשפ"ה | 18.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לקראת ההצבעה על החלת הרציפות: קריאה לחברי הליכוד להתנגד

הסיעות התכנסו לקראת ההצבעה הלילה על החלת דין הרציפות לחוק הגיוס. לפיד: "כל מי שיצביע היום בעד החוק הזה – הוא שותף לפשע". ליברמן: "קורא לח"כים מהליכוד שיפעלו היום בלילה בהתאם למשנתו של ז'בוטינסקי"

לקראת ההצבעה על החלת הרציפות: קריאה לחברי הליכוד להתנגד
מליאת הכנסת צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במשכן הכנסת התכנסו בצוהריים (שני) הסיעות לישיבות לקראת ההצבעה הלילה על החלת דין הרציפות לחוק הגיוס. באופוזיציה מפעילים לחץ כבד על חברי הליכוד וקוראים להם להתנגד בהצבעה ברקע המלחמה.

ראש האופוזיציה חה"כ יאיר לפיד אמר: "הממשלה היום נוטשת את לוחמי צה"ל באמצע הקרב לטובת פוליטיקה קטנה, אינטרסנטית, פחדנית ובכיינית".

לדברי לפיד, "כל מי שיצביע היום בעד החוק הזה, כל מי שירים את היד – הוא שותף לפשע. 

תדע כל אם עבריה מי הפוליטיקאים הקטנים, האינטרסנטים, שנטשו את הלוחמים שלנו באמצע מלחמה בשביל חישובים פוליטיים. תדע כל אם עבריה שהממשלה הזו מעודדת השתמטות, מעודדת סרבנות, פוגעת בבטחון המדינה".

 

ליברמן בפתח ישיבת סיעתו | צילום: Chaim Goldberg/Flash90

יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן תקף בישיבת הסיעה: "להביא היום חוק השתמטות על רקע צו שלישי למילואימניקים שקורסים תחת הנטל מאז השבעה באוקטובר, לקדם חוק שפותר חלק מהאוכלוסייה לתרומה כלשהי לחברה ולביטחון של מדינת ישראל, יהווה פגיעה בחוסן הלאומי ועלול לפרק את החברה הישראלית כולה".

ליברמן הוסיף: "אני קורא לח״כים מהליכוד שיפעלו היום בלילה בהתאם למשנתו של ז'בוטינסקי וערכי המחנה הלאומי והתנועה הציונית, ולהצביע בהתאם לאינטרסים של מדינת ישראל ולא בהתאם לאינטרסים קואליציוניים צרים.

צריך להבין שאחרי השבעה באוקטובר אנחנו במציאות אחרת וכל אחד חייב לתרום את חלקו על מנת לחזק את ביטחונה וחוסנה החברתי של מדינת ישראל".

מה הלו"ז

כאמור, הקואליציה צפויה להצביע הלילה על החלת דין הרציפות לחוק הגיוס מהכנסת הקודמת וכך החוק יוכל לעבור לוועדת חוץ וביטחון להכנה לקריאה שניה ושלישית, אחרי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת, בתקופת ממשלת בנט - לפיד.

הנציגים החרדים הודיעו לראש הממשלה נתניהו כי הם מתכוונים להצביע בעד החלת דין הרציפות, אך בש"ס וביהדות התורה צפויים לדרוש שינויים בהצעה לפני אישורה באופן סופי בקריאה שניה ושלישית.

שר הביטחון יואב גלנט הודיע כי יצביע נגד החוק ומנגד חה"כ טלי גוטליב מהליכוד שהודיעה בהתחלה שתימנע בהצבעה, הודיעה שתתמוך בעקבות המחאה הבוקר סמוך לביתה. חה"כ אלמוג כהן ייעדר בעקבות מחאה על אי העברת תקציבים לעיר אופקים. משכך, צפוי רוב לחוק של 62-57.

לקראת ההצבעה על ההרציפות, הניחו פעילי פורום "מתגייסים לאחדות" זרי אבל, במחאה על תמיכתם הצפויה בחוק. 

 

בחדרי חרדים

 צבע אדום