מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
ט"ז תשרי התשפ"ה | 18.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 20°c
חיפה 22°c
ירושלים 18°c
בית שמש 18°c
בני ברק 33°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אביה של התצפיתנית: "שבוע לפני הטבח היא אמרה שיש שמועות"

יגאל, אבא של התצפיתנית הדר מרים כהן הי"ד, סיפר כי "שבוע לפני 7 באוקטובר הדר אמרה שיש שמועות שתהיה פשיטה". יגאל אמר: "לא ספרו אותן. בצה"ל אמרו 'עדיף לא לדעת', 'הם מורתעים', 'הכול בסדר'. אבל הבנות ידעו, הן דיברו על זה ביניהן"

אביה של התצפיתנית: "שבוע לפני הטבח היא אמרה שיש שמועות"
המחבלים בנחל עוז צילום: מטה משפחות החטופים

יגאל, אבא של התצפיתנית הדר מרים כהן הי"ד הביע ב'כאן רשת ב'', חשש כי לא תקום ועדת חקירה לאירועי הטבח בנחל עוז בהם נרצחה ביתו: "הפחד שלנו הוא שלא ימצו את הדין עם הדרג המדיני והצבאי". 

יגאל סיפר שצה"ל פנה למשפחות של חיילים וחיילות שנפלו וביקש מידע שעשוי לעזור בחקירת האירועים: "הצבא לא ידע להודות בהתחלה, אבל בסרטון של חטיפת התצפיתניות רואים בבירור שהמוצב נכבש. הצבא פנה אלינו, לכל משפחה ומשפחה, בבקשה להעביר אליו כל שיחת טלפון או סרטונים כדי לגבש תמונה כוללת על מה שהיה שם ב-7 באוקטובר וזימן אותנו גם לתת עדויות".

יגאל הוסיף: "קודם כל נספר להם בתחקיר שכשהדר בדיוק סיימה את החפיפה שלה לתפקיד, שבוע לפני 7 באוקטובר, היא אמרה לנו בבית בחצי חיוך שיש שמועות שצריכה להיות פשיטה. אמרנו 'איזו פשיטה, זה המקום הכי בטוח בארץ'. חשבנו שהן צוחקות אבל הן ידעו, בטח הוותיקות שבהן, שהולכת להיות פשיטה והן פחדו". 

עוד הוסיף: "לא ספרו אותן. בצה"ל אמרו 'עדיף לא לדעת', 'הם מורתעים', 'הכול בסדר'. אבל הבנות ידעו, הן דיברו על זה ביניהן. יש לנו את השיחה בין הבנות שלנו. כולן אמרו את אותו הדבר. שמעתי על תצפיתנית מלפני שנה שאמרה את אותו הדבר, אבל אף אחד לא עשה כלום. הייתה הפקרה של הבנות, של 1,500 נרצחים".

על הודעת מפקד אוגדת עזה כי הוא מתפטר אמר: "זה לא מספיק להתפטר. יש גם העמדה לדין. אני לא מבין למה זה קרה אחרי שמונה חודשים. אני מצפה שעוד כמה יידעו לבוא ולקחת אחריות. כרגע אני לא מצפה מראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל להתפטר, הם מובילים מלחמה, אין מה לעשות".

בחדרי חרדים

 צבע אדום